Článek
České dráhy (ČD) zavedly na trati mezi Benešovem a Táborem náhradní autobusovou dopravu.
Zhruba na 19kilometrovém úseku trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi vznikne nová traťová přeložka. „Přerušení provozu je nutné zejména proto, aby bylo možné odstranit kolize původní a nové trati,“ uvedla mluvčí SZ Nela Friebová. Náklady na stavbu jsou 6,7 miliardy korun. První osobní vlak projede po nové trati prvního července.
Kvůli výluce zavádí ČD na trati Benešov - Tábor náhradní autobusovou dopravu. „Rychlíky z Prahy budou vyjíždět o 15 minut dřív, aby se dohnalo zpoždění,“ informoval mluvčí dopravce Lukáš Kubát.
Mezi Voticemi a Červeným Újezdem bude od července dočasně v provozu pouze druhá traťová kolej, dále do Sudoměřic se bude jezdit po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz v úseku začne v září. Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat až na 160 kilometrů v hodině. Až ČD zavedou evropský vlakový zabezpečovací systém European Train Control System (ETCS), budou tam moci jezdit vlaky s naklápěcí skříní jezdit až 200 kilometrů v hodině, běžné soupravy maximálně 170 kilometrů za hodinu.
Na koridoru letos zprovozní SŽ dva úseky. Na přelomu června a července začnou jezdit vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi, od září v části Soběslav - Doubí. Zkrátí se tak doba jízdy. Na trati bude možná rychlost až 200 kilometrů v hodině, nejdřív ale musí stát nakoupit nové vlaky, které to zvládnou, jak řekl v únoru ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Až bude celý koridor hotový, jízda z Prahy na jih potrvá hodinu a půl.
Od září se začne jezdit částí koridoru Soběslav - Doubí. SŽ na ní pracuje od srpna 2019. Nová dvoukolejná trať povede částečně podél dálnice D3. Bude dlouhá 8,8 kilometru, nahradí současnou zastaralou jednokolejnou trať. Práce za 4,8 miliardy skončí v listopadu. Součástí stavby budou 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel i 832 metrů dlouhá estakáda přes údolí Černovického potoka.