Článek
Jihočeský kraj chce předejít situaci z loňského roku, kdy uzavření Lidické třídy na příjezdu do Českých Budějovic způsobovalo dopravní kolaps ve směru od Českého Krumlova.
„Jde nám o to, aby Lidická byla v co největší míře otevřena a mohla ji auta využívat. Neprůjezdná bude jen část, kde se budou stavět koleje. Objízdná trasa kvůli tomu odvede dopravu na krátký úsek na silnici I/3 a následně se řidiči opět vrátí na Lidickou třídu. Podle nás by se takto mělo u podobných staveb přemýšlet, aby to vedlo k co nejmenšímu omezení provozu,“ řekl jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS).
Lidická třída v minulosti fungovala jako přivaděč dopravy do Českých Budějovic od Českého Krumlova. Kvůli narůstajícímu provozu však vznikla silnice I/3, která rovněž spojuje Český Krumlov a České Budějovice. Lidickou třídu však stále ve velké míře využívají hlavně lidé, kteří přijíždějí do jihočeské metropole z okolních obcí jako například Včelná, Boršov nad Vltavou nebo Kamenný Újezd.
Kuba uvedl, že výstavba Jižní tangenty je důležitá pro dopravu v celém regionu. „Projekt pokračuje podle termínů a žádné zdržení přeložením kolejí na Včelné nevznikne,“ řekl.
Jižní tangentu, která má zčásti odvést dopravu mimo České Budějovice, postaví sdružení firem COLAS a Firesta-Fišer za 845 milionů korun. Silnice propojí hlavní tah na Český Krumlov s nájezdem na dálnici D3 na Prahu. Jižní tangenta bude dlouhá téměř tři kilometry. Díky ní se tranzitní vozidla na trase od Prahy na Český Krumlov vyhnou Českým Budějovicím. Stavba by měla skončit v červnu 2023.