Hlavní obsah

Ve Vsetíně začala přestavba křižovatky silnic I/57 a I/69 za 220 milionů

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Ve Vsetíně dnes začala přestavba frekventované mimoúrovňové křižovatky silnic I/57 a I/69. Jde o nebezpečný úsek, kde se často stávají dopravní nehody. Stavba takzvané rampy Mostecká si vyžádá 220 milionů korun bez DPH.

Článek

Pro řidiče je problematické zejména odbočování ze Vsetína směrem na Horní Lideč, kde mnohdy neodhadnou rychlost přijíždějících vozidel. Řidiči by přestavěnou křižovatku mohli začít využívat na konci příštího roku, celá stavba bude hotová o půl roku později.

„V rámci stavby proto dojde k vybudování dvou nových větví křižovatky silnic I/57 a I/69, díky kterým zcela zmizí nutnost přejíždět přes protisměrný jízdní pruh. Celý úsek bude po přestavbě výrazně bezpečnější a zásadně se zlepší i plynulost dopravy,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Nové větve křižovatky budou napojené na okružní křižovatku, která vznikne na silnici I/69. Součástí stavby je také výstavba autobusových zastávek a úprava místních komunikací, chodníků a parkovacích ploch. Stavba je ve svahu, náročné bude například vybudování opěrné zdi vysoké 14 metrů. Stavbu zajistí sdružení firem Strabag a Eurovia.

Do konce letošního roku se budou dělat přeložky inženýrských sítí a bude se budovat retenční nádrž, práce se zatím obejdou bez dopravního omezení. „Do konce stavební sezony zatím předpokládáme, že provoz bude omezen a řízen semafory pouze po dobu několika dní, a to na podzim,“ uvedl ředitel zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek. Příští rok se však bude od jara do podzimu stavět okružní křižovatka a provoz bude řízen kyvadlově.

Na novou okružní křižovatku také naváže komunikace do sídliště Rokytnice a také přes Lapač do prostoru nového záchytného parkoviště za vlakovým nádražím. Jde o prostor, který se upravuje v souvislosti s rekonstrukcí vsetínského vlakového nádraží.

Související témata:

Doporučované