Článek
První jednoduchá opatření plánuje ale radnice už v letošním roce, jde například o to změnit v některé ulici provoz z obousměrného na jednosměrný. Ve městě je v současné době 11 800 parkovacích míst, potřeba jich je ale podle analýzy zhruba o třetinu víc. Místa k parkování chybějí hlavně na sídlištích.
„Chceme to řešit koncepčně,“ uvedl místostarosta Jaroslav Turnhöfer (Živá Lípa). Začít chce město jednoduchými opatřeními a zlepšit plánuje také organizaci parkování. „Podle analýzy je zhruba 250 parkovacích míst ve městě znehodnoceno tím, že řidiči špatně parkují. Pro představu je to celé velké parkoviště pod nemocnicí u Arbesu, kde to je možná jedno z největších parkovišť, které v České Lípě máme. Tak jedno takové parkoviště je znehodnoceno tím, že lidé dělají zbytečně velké mezery,“ uvedl místostarosta.
Zlepšit parkování alespoň v některých částech by podle Turnhöfera mohlo to, že z některých ulic budou jednosměrky. „Zatím jde spíš o kosmetické úpravy,“ doplnil. S policií už město jedná například o Zahradní ulici, která je spojkou mezi ulicemi Antonína Sovy a Heroutovou a už dnes tudy většina aut jezdí jen jedním směrem. „Tak se nabízí z ní udělat jednosměrku,“ řekl místostarosta. Na sídlištích jsou podle něj úpravy složitější kvůli další návaznosti ulic, to by měla řešit právě koncepce.
Největší problémy s parkováním mají obyvatelé na sídlištích, zejména na tom největším - na sídlišti Špičák, kde žije zhruba čtvrtina z bezmála 37.000 obyvatel města. K dispozici je tam 2250 parkovacích míst, potřeba by jich ale byl více než dvojnásobek. Obyvatelé tak musí často dlouho hledat, kde svůj vůz zaparkují. I proto už několik let připravuje radnice výstavbu parkovacího domu na Špičáku, který by měl v budoucnu nabídnout přes 180 míst k parkování. Stát by měl u otočky v Dlouhé ulici a zapuštěný má být do terénu.