Hlavní obsah

D1 mezi 16. a 21. km chce opravit 7 firem, nejvýhodnější nabídku podal Metrostav

Ilustrační foto.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo sedm nabídek na opravu dálnice D1 mezi 16. a 21. kilometrem. Nejvýhodnější podala společnost Metrostav Infrastructure, která chce úsek zrekonstruovat za 376 milionů korun.

Článek

Po otevření obálek musí komise všechny nabídky posoudit, práce mohou začít až po podpisu smlouvy s vítěznou firmou, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Rekonstrukce D1 mezi 16. a 21. kilometrem má být letošní nejvýznamnější plánovanou opravou.

Podle Mátla firma Metrostav Infrastructure a.s. nabídla cenu 376,197 milionu Kč, co je zhruba 93,6 procenta předpokládané ceny, s nejkratším termínem uvedení do provozu 300 dnů. Zhotovitel by měl opravit oba dálniční pásy. Silničáři počítají s tím, že během stavby budou moci řidiči využívat stále tři jízdní pruhy pro každý směr.

Na D1 jsou letos plánovány i další opravy, teprve loni na podzim přitom po devíti letech skončila kompletní rekonstrukce 160 kilometrů dálnice mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna, která byla doprovázená řadou velkých omezení. Letošní opravy jsou ovšem plánovány mimo tento úsek.

Na více než 400 milionů korun nejspíš vyjdou také opravy mezi 296. až 341. kilometrem, povrch se bude během roku opravovat také mezi 229. až 254. kilometrem. Kromě toho je v plánu na páteřní dálnici několik oprav mostů, včetně mostu Šmejkalka, kde ŘSD loni zahájilo tendr za 1,4 miliardy korun. Omezení na dálnici budou pokračovat i u Brna, kde letos začne rozšiřování na šest pruhů okolo jihomoravské metropole. Práce potrvají několik let.

Související témata:

Doporučované