Článek
Stavba obchvatu o délce 8,5 kilometru má pravomocné stavební povolení a jeho výstavba by mohla začít v posledním čtvrtletí letošního roku.
Zástupci královéhradecké pobočky ŘSD letos v dubnu, že v září by mohl začít archeologický průzkum. Samotná výstavba obchvatu by měla trvat tři roky.
Ve směru od Jičína obchvat začne před Kumburským Újezdem a povede mezi Novou Pakou a novopackými částmi Heřmanice a Štikov. Zpět na silnici I/16 se napojí ve Vidochově. Zhruba v polovině trasy obchvatu stavbaři vybudují nad údolím 423 metrů dlouhou estakádu, půjde o největší mostní objekt obchvatu. Součástí obchvatu bude i 22 protihlukových stěn o délce 4,18 kilometru.
Obchvat z devítitisícové Nové Paky svede dopravu ze silnice I/16, která je mimo jiné důležitou trasou ve směru z Prahy do Krkonoš.
Příprava stavby obchvatu Nové Paky začala před více než 30 lety. V posledních letech ji protahovalo majetkové vypořádání nemovitostí pro stavbu. Upravovala se také projektová dokumentace.