Článek
Ještě než představíš svůj nový newsletter, prozraď prosím, co je v byznysové redakci Seznam Zpráv tvou hlavní doménou.
Hlavně se věnuji finančním trhům, burzám a také trošku zabrušuji do makroekonomie, zejména co se týče inflace a úrokových sazeb. Takže to těžiště leží de facto na akciových trzích a na tom, co se děje primárně na burzách v Americe, ať už jde o akcie velkých firem, nebo třeba o pražskou burzu. Tam je těch firem sice stále málo, ale rozhodně je o čem psát.
Čtete ukázku z newsletteru Parket, ve kterém Lukáš Voženílek přináší ty nejdůležitější novinky ze zákulisí finančních trhů. Pokud vás zajímá vývoj burzovních indexů, cen komodit či měnových kurzů, přihlaste se k odběru a celý newsletter budete každé pondělí dostávat do své e-mailové schránky.
Proč jsi svůj newsletter pojmenoval Parket?
Parket má historickou souvislost s burzami z dob, kdy ještě nebyly počítače a obchodníci a investoři se scházeli v prostorách burzy, kterým se říkalo parket. Hlavním důvodem je tedy tato historická linka. Lidem, kteří se v burze trošku orientují, to jistě dává smysl.
Co je obsahem Parketu, jsi naznačil. Na co ještě bys rád čtenáře nalákal?
Většinou jde o takové shrnutí uplynulého týdne, co se na finančních trzích odehrálo. Přidávám i vyhlídky pro aktuální týden, co se očekává – jestli bude třeba zveřejněno něco důležitého z makroekonomických dat, které firmy zveřejní své výsledky nebo třeba jak se posune cena zlata.
Lákadlem může být i okénko s odborníky, které pro newsletter oslovuji. Oslovení experti se střídají a vždy píší, co pro nadcházející týden považují za důležité oni.
Také často na závěr zmiňuji i nějaké zajímavosti a tipy nebo odkazy na články publikované u nás i jinde. Třeba nedávno jsem dával tip na dobrý film na Netflixu s burzovní tematikou.
Tvůj newsletter je tedy primárně pro lidi zasvěcené v tématu, nebo poslouží i úplným nováčkům?
Myslím si, že to je trošku pro zasvěcenější, ale snažím se to zároveň předávat takovou formou, aby to pochopil každý. Nechci cílit úplně na užší spektrum, ale vlastně člověk musí trošku vědět, o co na burze jde, aby byl schopný chápat různé pojmy nebo burzovní hantýrku, která se v běžném jazyce nepoužívá.
Parket není prvním byznysovým newsletterem Seznam Zpráv. Čím se liší od Cash Only?
Cash Only je na byznys zaměřený hodně zeširoka, Parket je oproti tomu vážně více na investice a trhy. Cash Only často řeší dění v českém byznysu, kdežto Parket se zaměřuje na dění na burze a trzích obecně.
Takže v ideálním případě odebírat oba dva newslettery.
Určitě. Právě i z toho důvodu, že oba newslettery se od sebe svým obsahem liší, a čtenář tak může nasát zajímavý mix informací.
A jak na to?
Newsletter Parket rozesíláme v pondělí dopoledne do e-mailu každého odběratele. Stát se odběratelem je snadné, na webu Seznam Zpráv v rubrice Newslettery stačí zaškrtnout Parket, zadat svou e-mailovou adresu a vyčkat do pondělí. Většinou jej rozesíláme kolem desáté. Po poledni potom u nás na webu v rubrice Byznys vychází úvodní glosa.