Článek
Znáte to. Zatímco trávíte podstatnou dne v práci, svět se točí dál a občasné zkontrolování sociálních sítí k tomu, abyste s ním drželi krok, nestačí. Elegantní řešení přitom už dávno existuje.
„Na sociálních sítích často zprávy z médií zapadají. Nejlepší cesta k tomu, aby čtenářům nic neuniklo, jsou newslettery, které jim chodí do e-mailu,“ vysvětluje editor newsletterů Seznam Zpráv Matouš Hrdina. „Je to taková služba pro lidi, kteří nestíhají tempo denního zpravodajství,“ dodává mimo jiné autor newsletteru Pod čarou, víkendového čtení plného společenských trendů.
Čtenáři Seznam Zpráv mohou vybírat z deseti newsletterů. Nejčerstvějším newsletterovým projektem je Hodně vlevo dole, který jednou měsíčně přináší novinky ze zákulisí politického podcastu Lucie Stuchlíkové a Václava Dolejšího.
Poslechněte si aktuální epizodu Vlevo dole:
Ideální přehled o každodenním dění doma i ve světě přináší newsletter Tečka. Ta čtenářům chodívala do e-mailových schránek denně okolo páté hodiny odpolední. To se však změní.
„Rytmus webového zpravodajství je rychlý a nové informace přicházejí kontinuálně. Proto jsme se rozhodli přejít z denní frekvence Tečky na týdenní, abychom lidem skutečně v plné hloubce shrnuli to nejdůležitější dění celého týdne tak, jak v průběhu vznikalo,“ představuje novinky Matouš Hrdina.
Formát týdenního přehledu navíc poskytne prostor pro občasné kulturní tipy či zprávy, na které v přívalu denních zpráv nezbýval prostor. „Autory nové Tečky navíc budou naši editoři, kteří mají do zpravodajství nejlepší a profesionální vhled,“ dodává.
Mezi nejoblíbenější newslettery Seznam Zpráv patří ty s byznysovým zaměřením. Již zaběhnutý newsletter Cash Only nedávno doplnil Parket. „Cash Only je na byznys zaměřený hodně zeširoka, Parket je oproti tomu vážně více na investice a trhy. Cash Only často řeší dění v českém byznysu, kdežto Parket se zaměřuje na dění na burze a trzích obecně,“ vysvětluje rozdíl mezi dvěma byznysovými newslettery autor Parketu Lukáš Voženílek.
Cash Only – Kdo šel nahoru a kdo dolů? To nejdůležitější z podnikání a financí pohledem redaktorů SZ Byznys. Posíláme každý pátek.
„Naše newslettery čtenářům nabízí hlubší pohled do témat, na která často nebývá v klasickém webovém zpravodajství prostor. Jedním z takových příkladů je velice oblíbený newsletter Vizita, který se pohybuje na pomezí zdravotnictví a politiky. Připravuje ho Martin Čaban, který tato témata zkoumá do hloubky, a je znát, že mají lidé o tento druh analýz zájem,“ říká Matouš Hrdina o dalším z newsletterů SZ.
Vizita – Komentátor Martin Čaban píše o českém zdravotnictví. Protože do potrubí, kterým tečou stovky miliard, chcete vidět. Posíláme každé druhé úterý.
Nadšence technologií a vědy zase potěší newsletter TechMIX, který vzniká pod taktovkou Pavla Kasíka a Matouše Lázňovského. Úterky patří Šťastnému oběžníku, satirickému newsletteru Jindřicha Šídla a jeho týmu. Každý pátek rozesílají to nejdůležitější z nových kauz z vysoké politiky a byznysu reportéři investigativního týmu Seznam Zpráv. A jednou měsíčně se za hlavními kauzami ohlíží také Jiří Kubík v Pohledu šéfredaktora.
Vybrali jste si? Pak si nezapomeňte přihlásit odběr zde.