Článek
„Myslím, že by to vyselektovalo nějakou část řidičů, kteří z nějakých důvodů nejsou psychicky způsobilí. Třeba jsou psychicky labilní nebo mají špatné reakce či jejich osobnostní struktura je riziková. U mladých lidí dochází ke zrání mozku a někteří by třeba dozráli později, ale v těch osmnácti ještě nejsou dostatečně připraveni,“ vysvětluje dopravní psycholog Michal Walter.
Loni u nás policisté řešili 105 tisíc nehod. Ve srovnání s rokem 2017 to bylo skoro o tisíc víc. Vyšší byl také počet usmrcených osob.
Minulý rok zemřelo na českých silnicích 565 lidí. Narostl i počet zraněných, kterých bylo 2 465. Škoda přesáhla 6,5 milionu korun.
Často za to může nerespektování pravidel. „Pořád je tu skupinka lidí, kteří si pravidla upravují a vykládají po svém. A také nevěnování se řízení, rozptylování se mobily a vším možným. Velkým nešvarem je i nedodržování vzdálenosti a nepřiměřená rychlost,“ říká dopravní psycholog Michal Walter.
Profesionální řidiči musejí na dopravně psychologické vyšetření. Ale k dopravnímu psychologovi míří také lidé, kteří tam jsou poslání po spáchání různých přestupků.
„Důležité je probrat s řidičem jeho historii, kdy je na místě sebereflexe. Ale také se dělají testy výkonové, kde se měří reakční část a další parametry, a osobnostní,“ vysvětluje dopravní psycholog.
Rozhovor je součástí pořadu Ráno na Seznamu, který vysílá Televize Seznam každý všední den od 7 do 9 hodin.
Návod k naladění Televize Seznam najdete zde.