Článek
Burger bude v Česku k dostání ve všech 28 pobočkách fastfoodového řetězce. Jedná se o čistě rostlinnou variantu „masa”. Vegetariány a vegany ale bohužel zklame. Kromě toho, že součástí burgeru je i majonéza, plátek „masa” bude připravován na stejném grilu jako hovězí burgery.
Cena očekávaného „nemasa” pro „nevegetariány” je stejná jako u klasického hovězího Whopperu. Náklady na rostlinnou variantu jsou však podle slov ředitele značky Burger King pro Česko a Slovensko Daniela Ryšky o poznání vyšší.
„Jde o klasickou chuť ikonického Whopperu, jen jsme hovězí maso nahradili masem rostlinného původu. Nabízíme alternativu zákazníkům, kteří dávají přednost rostlinné variantě,“ vysvětluje ředitel značky s tím, že s novinkou cílí především na takzvané flexitariány. Podle aktuálních čísel se k flexitariánům, tedy částečným vegetariánům, hlásí v České republice čtyři procenta populace.
Anketa
Rebelský burger, který firma uvádí současně ve 25 zemích Evropy, navazuje na rostlinnou alternativu, která byla v loňském roce představena v USA pod názvem Impossible Whopper. Novinka se skládá ze 79 % procent ze sójového a pšeničného proteinu, dále z cibule, bylinek a rostlinného oleje.
Zájem o rostlinnou variantu stále narůstá. Například řetězec s „proklatě dobrým kuřetem” KFC, který stejně jako Burger King spadá pod firmu AmRest, testuje v americké Atlantě alternativní kuřecí maso.
Kromě náhrady masa za rostlinnou variantu se společnost AmRest vrhla také na ekologii. Firma pracuje na stoprocentní náhradě plastů ve svých restauracích. Její největší konkurent mezi fastfoody působícími v tuzemsku, McDonald's, už dílčí zkušenost má: před časem nahradil plastová brčka papírovými.
Burger King krom rostlinných burgerů plánuje ještě novinku: příští měsíc chce do vybraných poboček zavést samoobslužné kiosky. V příštích šesti měsících mají objednávací automaty vyrůst ve všech pobočkách v Česku.