Článek
Zeman zvýšil počet svých hlasů mezi voliči ANO, SPD, KSČM a ČSSD, ale zcela zásadní podle sociologa Dana Prokopa z Medianu bylo, že během minulého týdne dokázal pro sebe více než Jiří Drahoš mobilizovat voliče, kteří na podzim nebyli u voleb, a pak ty, kteří se nezúčastnili prvního kola přímé volby.
Další zajímavostí je, že asi 20 % voličů Michala Horáčka, Marka Hilšera a Pavla Fischera nešlo k volbám ve druhém kole. Podle průzkumu Zeman získal v posledních dnech před volbou hlavně důchodce a nezaměstnané.
K přesunu voličů k Zemanovi došlo kvůli televizním debatám. Průzkum ukázal, že z prvního televizního duelu na Primě vyšel vítězně Zeman. Jinak ale lidé hodnotili debatu na České televizi, podle nich skončila remízou obou kandidátů.