Článek
Většina přívozů v těchto dnech ukončuje před zimní přestávkou provoz. V tiskové zprávě o tom informoval Pavel Pechoušek z Turistického spolku Lipenska.
„Při pohledu do předchozích sezon to pro nás byla nejslabší sezona za poslední 4 roky. Proti loňské sezoně jsme převezli zhruba o 20 procent méně cestujících. Podepsalo se na tom také chladné a deštivé počasí v sezoně, jarní lockdown a ubylo movitější klientely,“ uvedl Antonín Labaj, provozovatel frymburského přívozu, který v průměrné sezoně přepraví přibližně 70.000 cestujících. Právě mezi Frymburkem a Frýdavou zatím lodní doprava funguje, i když nyní už jen ve všední dny a jen do konce listopadu.
„Letošní sezona byla kvůli vládním omezením a kvůli tomu, že jsme ukončili provoz dříve, výrazně slabší,“ řekl vedoucí hospodářsko-správního odboru Horní Plané Petr Tahotný. Přívoz v Horní Plané často přepravoval cestující přes lipenskou přehradu i v zimních měsících do chvíle, než hladina zamrzla. Letos však skončil s provozem dříve, protože loď čeká oprava pláště. Předčasné ukončení podle Tahotného znamenalo propad v příjmech zhruba 250.000 korun. Dodal, že další výraznou ztrátu způsobily restrikce vyhlášené v souvislosti s pandemií covidu-19. Ve standardní sezoně měl přívoz tržby kolem 3,5 milionu korun a přepravil více než 150.000 cestujících.
Do konce října jezdila lodní doprava také mezi Dolní Vltavicí a Kyselovem. Provozovatelé přívozu plánují přes zimu jeho údržbu. „Půjde o drobné opravy ve strojovně a začátkem jara provedeme výměnu dřevěné podlahy,“ uvedl majitel lodě René Wippern.
„Přívozy jsou lipenským folklorem i tahákem. Nově jsme je zařadili do chystané mapy s doporučenými cyklistickými okruhy, ale i do nově chystané turistické aplikace, kde jsou zahrnuté také okruhy jako tipy na výlety. Všechny lipenské přívozy se na vodu vrátí zhruba v dubnu. Záležet bude samozřejmě na počasí,“ uvedl předseda Turistického spolku Lipenska Jiří Mánek.