Hlavní obsah

Provizorní most na hlavním tahu z Brna do Vídně se znovu opravoval, doprava stála

Oprava provizoria komplikovala dopravu mezi Brnem a Vídní. Šlo už o druhou opravu za necelé tři měsíce.Video: Eliška Hypšmanová, Jan Kozel, Seznam Zprávy

Provizorní most přes Novomlýnské nádrže, takzvaný mamut, hlásí další poškození. V úterý dopoledne se tak kvůli opravám uzavřel řidičů jeden pruh. Kyvadlová doprava způsobila až třičtvrtěhodinové zdržení na trase z Brna do Vídně.

Článek

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zjistilo další poškození provizorního mostu přes Novomlýnské nádrže. Jde o hlavní tah mezi Brnem a Vídní. V úterý provizorní most opravovali a dopravu v místě vedli kyvadlově. Řidiči si tak postáli v koloně až 45 minut.

Dočasné přemostění, takzvaný mamut, stojí na místě necelé tři měsíce. Za tu dobu je to již druhá oprava. Ředitelství silnic a dálnic most pravidelně monitoruje. „Při jedné té prohlídce jsme zjistili poškození, že je most mírně deformován,“ řekl ředitel brněnské pobočky ŘSD David Fiala.

Podle Fialy se nejedná o vážné narušení mostu. Mamutí kovová konstrukce má ale stát na místě ještě více než rok. „Za tu dobu lze očekávat i další opravy. Nelze vyloučit, že se k němu budeme vracet třeba i v řádech hodin,“ dodal Fiala.

Pracovníci ŘSD opravovali most více než dvě hodiny. V obou směrech se tvořily kolony. Se situací na místě vypomáhala městská policie z nedalekého Mikulova. Krátce před dvanáctou hodinou dopoledne obnovili obousměrný provoz.

Poruchu provizorního přemostění způsobilo podle Fialy předeším nadměrné vytížení a velký provoz. Řidiči navíc v místě často porušují předepsanou rychlost. Namísto 20 kilometrů za hodinu jezdí přes kovovou konstrukci rychlostí až 60 kilometrů v hodině. Podle Fialy navíc nákladní auta nedodržují ani váhové limity. „Může jít o celkovou únavu materiálu, to provizorní řešení má už něco za sebou,“ dodal.

Špatný stav původního mostu dlouhodobě komplikuje dopravu mezi Brnem a Mikulovem. Neuspokojivý stav mostu hodlalo ŘSD vyřešit právě provizorní konstrukcí. „Naším úkolem je vyřešit neuspokojivý technický stav, který most měl. Toto řešení je pouze provizorní. Má tu stát necelé dva roky,“ řekl projektant Martin Herka.

Nové přemostění by se podle Fialy mohlo začít stavět už v březnu příštího roku. Stávající most je podle něj připraven i na situaci, že by po něm v budoucnu vedla dálnice. „Zachovává současnou šíři. Pokud by na něm ale vedla dálnice, šel by rozšířit,“ dodal.

Provizorní most by podle Fialy do dalšího roku měl provoz zvládnout. Je ale možné, že bude poruchový i v budoucnu. Za současného provozu tak hrozí, že bude dopravní situaci komplikovat i nadále.

Doporučované