Článek
Na jednání dopravního výboru pražského zastupitelstva to řekl Ondřej Krutský z investičního odboru magistrátu. Stavební úřad nemůže do doby, než bude námitka vypořádána, vydat územní rozhodnutí. Projekt radiály vyvolal kritiku místních obyvatel a spolků.
Námitka se podává kvůli podezření, že rozhodnutí nebylo nestranné, často je využívána jako nástroj zdržení stavby, se kterou podavatel nesouhlasí. Ministerstvo pro místní rozvoj již dříve jednu námitku zamítlo, podle Krutského však nyní dorazila další směřovaná proti starostce Prahy 5 Renátě Zajíčkové. Podali ji jiné osoby a subjekty než tu první. Její vyřešení bude trvat další měsíce.
Technickou přípravu stavby námitky podle Krutského neovlivní. „Mají charakter, omlouvám se za ten termín, ryze obstruktivní,“ řekl. Dodal, že bez podobných námitek by již územní rozhodnutí bylo dávno vydáno.
Radní města nedávno rozhodli, že nechají studií prověřit zakrytí chystané Radlické radiály v úseku od jejího napojení na Rozvadovskou spojku po křižovatku u metra Nové Butovice, které požadují místní. Krutský řekl, že investiční odbor připravuje zadání veřejné zakázky na zpracování studie. Součástí zvažovaných změn projektu jsou také úpravy křižovatky Bucharova u stanice metra Nové Butovice. Již dříve zadaná studie pak spíše z architektonického pohledu řeší úpravy kolem stanice metra Jinonice. Zvažuje se také propojení dvou z plánovaných tunelů v Jinonicích a Butovicích.
Vedení magistrátu chce získat územní rozhodnutí se stávajícím projektem a úpravy případně zapracovat v dalších fázích povolovacího procesu. Krutský řekl, že v takovém případě by se muselo měnit územní rozhodnutí a dost možná i posudek vlivu na životní prostředí (EIA). „Jakýkoliv zlepšovák zároveň znamená zdražení,“ dodal. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že vedení města se při schvalování úprav bude řídit výsledky studie, která by měla zahrnovat i zhodnocení případného zdržení a prodražení projektu.
Zhruba 5,5 kilometru dlouhá Radlická radiála má podle původního projektu zahrnovat pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má podle dřívějších plánů vést pod zemí. Původní odhad nákladů je 14 miliard korun, zvažované úpravy by stavbu prodražily.