Hlavní obsah

Projekt dálnice D4, jež se staví formou PPP, povede mezinárodní tým manažerů

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Generálním ředitelem projektu se stal Němec Christian Biegert, v nejvyšším vedení bude i český zástupce Vojtěch Janoušek, který se stal finanční ředitelem. Třetím členem vedení bude další Němec Thomas Wegner.

Článek

Stavbu a následný provoz dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem, která se jako první staví formou PPP projektu, povede mezinárodní tým manažerů. Generálním ředitelem projektu se stal Němec Christian Biegert, v nejvyšším vedení bude i český zástupce Vojtěch Janoušek, který se stal finanční ředitelem. Třetím členem vedení bude další Němec Thomas Wegner. Stavba 32 kilometrů dlouhého úseku začala před třemi týdny.

Podle konsorcia Via Salis, které má stavbu na starosti a do kterého patří francouzské firmy VINCI Concessions, VINCI Highways a Meridiam, je tříčlenné vedení spojením odborníků na velké infrastrukturní stavby a finanční řízení s mezinárodními zkušenostmi. Do čele projektu byl jmenován Němec Biegert, který je zároveň výkonným ředitelem VINCI Highways pro střední Evropu. „Díky našemu zázemí přinášíme i jistotu finančního zajištění a rozsáhlou globální odbornost, a to nejen v oblasti realizace dálničních projektů, ale také v kvalitě každodenních služeb,“ řekl Biegert. V minulosti se podílel na stavbách například v Rusku, Velké Británii, Indii nebo Latinské Americe.

V nejvyšším vedení projektu má zastoupení i Česko, hlavním finančním ředitelem je Vojtěch Janoušek, který v minulosti zastával nejvyšší funkce v nadnárodních stavebních a infrastrukturních společnostech jako VINCI, Bouygues nebo SUEZ. Podle konsorcia by měl zúročit znalosti mezinárodního podnikového prostředí i místního trhu. Hlavním technickým ředitelem projektu je Thomas Wegner, který se naposledy jako technický ředitel podílel na stavbě 140 kilometrů dálnice mezi Moskvou a Petrohradem.

Stavba dálnice D4 z Příbrami do Písku je prvním dálničním projektem PPP v Česku. Soukromý investor bude mít na starosti stavbu 32 kilometrů dálnice, kterou bude po její dostavbě v roce 2024 provozovat spolu s dalšími už existujícími 16 kilometry následujících 25 let. Stát mu bude dálnici postupně splácet a nakonec ji celou převezme. Česko by mělo za využívání dálnice zaplatit 17,8 miliardy korun v čisté současné hodnotě.

Doporučované