Hlavní obsah

Prodělal těžký covid, už znovu jezdí rallye. „Musel jsem ubrat,“ říká

Hostem dalšího dílu pořadu Ušák byl závodník rallye Václav Pech.Video: Jaromír Bosák

Václav Pech je skvělý jezdec rallye, k motorismu ho to táhlo od dětství. Jak mu pomohla rodina, jestli je rallye fyzicky náročné nebo i jestli chce, aby se závodění věnoval jeho syn, se dozvíte v dalším díle talkshow Ušák.

Článek

Bylo by to proti přírodě, kdyby Václav Pech nepodlehl vábení motorů a vůni benzínu. Skvělý rallyový jezdec má pro tento motoristický sport jedinečnou genetickou výbavu. Jeho otec, také Václav, patřil dlouhá léta ke špičce české rallye, dědeček z otcovy strany pro změnu pracoval jako instruktor v autoškole, druhý děda byl zase propagátorem motoristického závodění na ledě. Rozhodně se tedy nikdo nemůže divit, že i Václav Pech mladší prohání své vozy po českých i evropských tratích a zhusta je na nich velmi úspěšný.

Ještě jako klouček školou nepovinný uměl řídit ledacos. První pokus podnikl ve třech letech s volhou, kam ho otec ukryl před zimou v době, kdy nakládal se svými spolupracovníky závodní speciál na náklaďák. Naštěstí se tehdy malému Vaškovi postavila do cesty překážka, takže neodjel nijak extra daleko. Ale tímto činem byl podán důkaz teorie, že s motory všeho druhu se bude celý život bratřit na hodně vysoké úrovni.

Hlavní témata Ušáku s Václavem Pechem

01:22 - Pechovi jako motoristická rodina

03:43 - O strachu a závodech rallye

06:02 - Jak je důležitý spolujezdec

08:39 - Proč se rozhodl pro rallye

11:22 - O nehodách při závodech

12:44 - Kde bere na závodění peníze

15:00 - O úspěších a motivaci

17:20 - Jak si zvyká na výměny aut

18:41 - Rallye a fyzička

21:15 - Jaký je řidič v civilním životě

22:42 - Chce mít ze syna závodníka?

Na celý díl se podívejte ve videu v úvodu článku.

Během své závodní kariéry, která začínala na rallyecrossu, vystřídal Václav celou řadu vozů. Od minora až třeba po porsche. Ale sám říká, že žádné velké rozdíly mezi jednotlivými značkami v rallye nejsou. Odlišnosti se dají najít v určitých detailech, ale ne v samotném fungování a chování auta na trati. Proto neměl při střídání různých vozů nikdy žádné velké problémy, dokázal vyhrávat v podstatě s čímkoli. A vytvářel a vytváří tak velmi silnou konkurenci i tuzemskému továrnímu týmu. Podle něj je jistá rivalita pozitivní nejen ve fotbale, ale právě i v motoristickém sportu, soupeření s továrním týmem přidává jednotlivým závodům na zajímavosti.

Sám Václav není ryzím profesionálem. Podílí se na chodu rodinné firmy, společně se svým otcem a dalšími kolegy, tudíž nemůže věnovat rallye až tolik času, kolik by sám chtěl. Přesto dokáže vyhrávat. O práci ve firmě, kde působí i v manažerské funkci, říká, že daleko raději než práci v kanceláři má práci fyzickou. Prý si během ní odpočine a dostatečně se odreaguje. Ale i za volantem je to pěkná dřina, tak jako samotná příprava na působení na nejvyšší závodní úrovni. Po dlouhých letech začal Václav Pech posilovat a pracovat na vylepšení fyzické kondice, protože skutečně závodit při rallye, to není žádná turistická vyjížďka.

V nejnovějším díle Ušáku došlo i na dlouholeté soužití s věrným spolujezdcem i první pokusy nejmladšího člena rodu, tedy Václavova syna, za volantem. Uvidíme, jestli za pár let nebude na tratích řádit třetí Václav Pech v pořadí.

Pořad Ušák vychází na Seznam Zprávách v premiéře každou neděli v 17:00.

Doporučované