Článek
Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Celý trh osobních aut přitom do listopadu o více než pětinu klesl. Zájmu o hybridní a elektrické vozy letos nahrávají přísnější emisní předpisy, které musí automobilky ve vyráběné produkci plnit, aby nemusely platit vysoké pokuty. Průměrné emise svých flotil snižují právě díky vozům na elektrický pohon.
Nejvíce, přes 3500 hybridních vozů, prodala Toyota, následuje Ford s prodejem přes 1400 hybridů a těsně za ním je Suzuki. Domácí Škoda dodala na trh 824 hybridních superbů a octavií.
Podle generálního ředitele Toyoty v ČR Martina Pelešky se v letošním roce výrazně rozšířila nabídka hybridních vozů. „Toyota, která je jedničkou na trhu hybridních vozů, nabízí v současnosti kombinovaný pohon se spalovacím motorem a elektromotorem téměř v každé modelové řadě. Příští rok navíc nabídku ještě rozšíří o další plug-in hybridy a také vodíkový pohon,“ uvedl Peleška.
Prodej vozů čistě na elektrický pohon se zvýšil trojnásobně na 2100 aut.
Prodej všech nových osobních aut za 11 měsíců klesl o 21 procent na 182 638 vozů. V listopadu, kdy byly kvůli protiepidemickým opatřením zavřeny autosalony, byl odbyt nižší o 13 procent. První je značka Škoda s 68 363 registrovanými vozy, druhý je Volkswagen s prodejem 14 657 aut a třetí Hyundai s 14 555 vozy. Na dalších místech jsou Dacia a Toyota. Firmy nakoupily 73,5 procenta prodaných aut.