Článek
Z toho plug-in hybridy do zásuvky rostly o 185 procent na 2445 aut. Odbyt elektromobilů se zvýšil jen o necelá čtyři procenta na 1426 vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Podíl aut s bateriovým pohonem na celkových prodejích se tak zvýšil z loňských 6,4 procenta na 11 procent. „Registrace vozů s alternativním pohonem jsou letos téměř dvojnásobné oproti loňsku,“ uvedl tajemník svazu Josef Pokorný s tím, že celkem se prodalo 16.037 aut na alternativní pohon, tedy elektromobilů, hybridů nebo vozů na plyn.
Nejprodávanější značkou hybridů je Toyota s 3255 vozy, následuje Ford s prodejem 1837 hybridů a Škoda, která prodala 1481 hybridních vozů. Nejprodávanějším hybridním modelem byla Škoda Octavia před Toyotou Corolla.
„Hybridy rostou aktuálně mnohem výrazněji než elektromobily. Dokládá to preference zákazníků, které u elektromobilů prozatím odrazuje vyšší cena a omezené použití kvůli nižšímu dojezdu a dlouhému dobíjení. Naopak cena tzv. full hybridů je v podstatě již srovnatelná s diesely s automatickou převodovkou a není potřeba je dobíjet,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. Podíl hybridů na prodejích Toyoty letos přesáhl 50 procent.
Mezi elektromobily vede značka Škoda s 501 registrovanými vozy, následuje Volkswagen s prodejem 173 aut a značka Hyundai, která prodala 146 elektromobilů. O deset vozů méně prodala americká Tesla.
Celkový prodej nových osobních vozů od ledna do konce července meziročně vzrostl o 14 procent na 131.210 vozů. Proti roku 2019 jde však stále o téměř 13procentní pokles.