Článek
Počet registrací nových osobních aut v Evropské unii v březnu meziročně klesl o 55,1 procenta na 567 308. Oznámilo to Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Na většinu trhů dopadla karanténní opatření, valná část prodejců aut měla kvůli šíření koronaviru od poloviny března zavřeno.
Meziroční propady se však velmi liší podle zemí. Zatímco Itálie hlásí 85,4% pokles, ve Francii činil 72,2 procenta a ve Španělsku 69,3 procenta.
Naproti tomu z Německa přišla v této mizérii relativně dobrá zpráva, tamní prodeje klesly „jen“ o 37,7 procenta. A podobně je na tom také Česko, březnové prodeje v tuzemsku klesly o 36,3 procenta. Evropskými premianty, u kterých se v březnu výrazný propad neprojevil, jsou Švédsko (–8,6 procenta) a Finsko, kde se prodeje prakticky nezměnily a poklesly jen o 0,9 procenta.
Evropským automobilkám trochu pomohly prodeje v zemích mimo Evropskou unii, například počet registrací vozů Škoda se v březnu v EU meziročně snížil o 38,8 procenta na 36 257 vozů, pokud se vezme v úvahu EU plus Velká Británie a země EFTA (Island, Norsko, Švýcarsko a Lichtenštejnsko), zlepší se škodovácké skóre na minus 37,1 procenta a 47 731 prodaných aut.
Česká automobilka mimochodem vylepšuje výsledky celého koncernu VW, kterému v součtu propadly prodeje o 43,6 procenta. Samotná značka VW ztratila 47,5 procenta, nejlépe si v koncernu vedlo Porsche s minus 13 procenty.
Mnohem hůř krizi zatím odnesly francouzské autokoncerny, Renault v březnu vykázal propad prodejů o 63,7 procenta, zatímco PSA, pod který spadají Peugeot a Citroën, propadl o 66,9 procenta.