Článek
Za celé první pololetí se pak poptávka v EU meziročně snížila o 3,1 procenta na 8,2 milionu. Mírné snížení vykázaly všechny velké evropské trhy s výjimkou Německa. Na tomto největším automobilovém trhu v Evropě se počet registrací nových osobních vozidel zvýšil o 0,5 procenta.
Prodej osobních vozidel klesá od zářijového zavedení nové metodiky měření emisí a spotřeby automobilů WLTP. Firmy, kterým se v některých případech dosud nepodařilo získat nová povolení, nejsou schopné dodávat tyto modely na trh a produkční výpadky automobilové odvětví v Evropě poškozují.
V samotném červnu se počet registrací nových osobních aut v Německu snížil o 4,7 procenta, slabší byl i ve Francii (minus 8,4 procenta), Británii (minus 4,9 procenta), Itálii (minus 2,1 procenta) a Španělsku (minus 8,3 procenta).
„Český trh s novými automobily se v červnu propadal takřka nejvýrazněji v celé Evropské unii. Vykázal meziroční pokles registrací nových osobních vozů o 15,5 procenta, jak plyne z dnes zveřejněných čísel Asociace evropských výrobců automobilů. Ještě strměji než v Česku se v EU v červnu trh s auty propadal už jen ve Švédsku, jehož trh vykázal 52procentní meziroční pokles,” komentoval pokles ekonom společnosti CZECH FUND Lukáš Kovanda.
Odbyt koncernu Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, klesl o 9,5 procenta. Samotná značka Škoda pak vykázala pokles o 8,6 procenta na 65 876 vozů. Podíl Škody na evropském trhu zůstal v červnu beze změny na 4,6 procenta, podíl celého VW se meziročně snížil na 24,6 z 25 procent.