Článek
Nejprodávanější značkou vozů na elektřinu je Toyota, která letos prodala 729 hybridních vozů. Největší zájem byl přitom o crossover C-HR, který si koupilo 214 zákazníků. Podle ředitele Toyoty ČR Martina Pelešky zájem o hybridy dokládá i fakt, že 80 procent objednávek nové Toyoty RAV4 směřovalo na hybridní provedení.
„Nový vůz značky Toyota si v prvním čtvrtletí objednalo 2947 zákazníků, což je prakticky stejný výsledek jako v prvním kvartále loňského roku. Celý český trh přitom o 12 procent klesal,” dodal Peleška.
Mezi elektromobily vede značka Nissan s modelem Leaf, která prodala 44 aut. Následuje značka VW s prodejem 30 elektromobilů a BMW, která prodala 25 vozů čistě na elektrický pohon.
Celkově se v Česku v 1. čtvrtletí prodalo 59 616 osobních aut. Elektromobily a hybridy tvořily zhruba 2,6 procenta prodejů.