Hlavní obsah

Problémový Boeing 737 může znovu vzlétnout později, než se očekávalo

Boeing 737 MAX by mohl znovu létat až za rok, později, než se myslelo.Video: Valérie Dvořáková , AP, Reuters

Federální úřad letecké dopravy se neřídí žádným časovým plánem, kdy by měl být letoun Boeing 737 MAX znovu uveden do provozu. Úřad stále prověřuje aktualizovaný software letounu, jehož hodnocení představí ve čtvrtek na schůzce se světovými regulátory letecké dopravy.

Článek

Šéf amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA) Dan Elwell nemá žádný harmonogram znovuobnovení provozu letounů Boeing 737 MAX. Typ letadla by tak mohl znovu létat později, než očekávají letecké společnosti. Informovala o tom na svém webu britská BBC.

Letoun byl vyřazen z provozu v břenu poté, co došlo v období pouhého půl roku ke dvěma tragickým nehodám. Zemřelo při nich celkem 346 lidí.

Americká společnost Boeing před týdnem ohlásila dokončení vývoje vylepšeného softwaru, jehož funkčnost FAA prověřuje.

Výkonný ředitel letecké společnost Ryainair Michael O’Leary uvedl, že očekává povolení k opětovnému uvedení do provozu koncem června nebo začátkem července. Šéf FAA ale tuto informaci nepotvrdil.

„Nejsem vázán žádným harmonogramem,“ řekl Elwell novinářům před čtvrtečním setkání s regulátory letecké dopravy z celého světa včetně Evropské unie, Číny nebo Kanady v Texasu.

Americký Federální úřad pro letectví se má ve čtvrtek sejít s regulátory letectví, aby je obeznámil s hodnocením úprav softwaru pro letouny 737 MAX. FAA chce také země seznámit s aktuálními bezpečnostními analýzami.

Společnost Boeing chce schůzky využít k debatě o hodnoceních softwarových úprav letounu 737 MAX a novém výcviku pilotů.

Elwell poznamenal, že FAA stále očekává formální softwarový upgrade od Boeingu. Zdůraznil také, že FAA ještě nerozhodla o opravených výcvikových požadavcích.

Na dotaz, zda je realistické, že 737 MAX budou do srpna opět létat, odmítl být Elwell konkrétní. „I kdybyste zmínili říjen, tak bych to neřekl, protože jsme ještě nerozhodli, jaké přesně budou výcvikové požadavky,“ uvedl s tím, že je nutné nejdříve získat důvěru, aby bylo možné zákaz provozu zrušit.

Doporučované