Článek
Železniční most byl chodcům uzavřen 15. prosince, opravy na něm budou trvat dva roky. Cestující, kteří si přes něj zkracovali trasu mezi Výtoní a Císařskou loukou, tak musí využívat přívozu. Ten obvykle jezdí jednou za dvacet minut, v dopravní špičce jednou za deset minut. Při kapacitě 12 osob převeze denně 400 až 500 cestujících, což je srovnatelné s mnohonásobně většími přívozními linkami, které brázdí Vltavu například u Podbaby. O přívoz je tedy zájem, a ačkoliv to tak v mrazivém dni nevypadá, někdy musí brát kapitán cestující i na dvakrát.
Podle projektanta Pražské integrované dopravy Tomáše Prouska je větší loď pro přívoz mezi Výtoní a Císařskou loukou v jednání. Ačkoliv se tramvaj z Výtoně dostane na druhý břeh řeky Vltavy asi za 4 minuty, cestujícím se přívoz prý vyplatí. Stejně jako u železničního mostu má fungovat větší plavidlo i v místě zřícené Trojské lávky - Praha 8 plánuje, že pojme až několik stovek osob najednou. Současný přívoz byl posledních 14 dnů mimo provoz, průtok Vltavy totiž přesahoval povolenou normu, a tak měli cestující smůlu.
I poblíž uzavřeného Libeňského mostu by mohl fungovat přívoz, břehy řeky je podle Tomáše Prouska možné na takovou variantu uzpůsobit. Problém však spočívá v tom, že přes Vltavu vede pouze třetina až čtvrtina celého mostu, a tak by přívoz řešil potíže jen sporadicky. Pravděpodobnější se zdá být postavení takzvaného „rámusáku”, který by jako provizorní most vedle toho Libeňského sloužil pro veřejnou dopravu.