Článek
V analýze TSK z roku 2016 se píše, že lávky pro pěší na železničním mostě jsou v havarijním stavu. Dostaly tedy nejhorší možné hodnocení ze sedmistupňové škály.
Lávky jsou konzolovitě vyložené po obou stranách konstrukce mostu. Každá má délku téměř 187 metrů a na šířku bezmála 2 metry. Mostovka je ze dřeva, během chůze se prkna zřetelně kývají.
Náměstek primátorky Petr Dolínek z ČSSD začátkem týdne připomněl, že pro pěší se 15. prosince uzavře železniční most, protože lávky pro chodce a cyklisty se budou kompletně předělávat.
Dlouhodobě nevyhovující je i stav Libeňského mostu. Podle Dolínka ale město v současné době nemůže situaci řešit, protože Ministerstvo kultury doposud nerozhodlo o tom, zda je konstrukce památkou, nebo není.
Ve vyhovujícím stavu není ani Hlávkův most, který vede nad ostrovem Štvanice. „Může tam dojít k vyloučení tramvajové dopravy v nejbližších měsících,“ upozornil Dolínek.
U Barrandovského mostu pak město v lednu vyhlásí vítěze soutěže na diagnostiku stavby a začne se připravovat projekt opravy.
Při sobotním zřícení betonové lávky v Troji se zranili čtyři lidé, z toho dva vážně.