Článek
Stavbu je nutné koordinovat s již započatou modernizací železničního uzlu Pardubice. „Bude se muset začít stavět tak, aby se to sešlo s lávkou přes koleje, kterou má postavit Správa železnic. Lávka v podstatě ústí do parkovacího domu na terminálu, proto je vhodné, aby to běželo souběžně,“ uvedl náměstek pardubického primátora Jan Nadrchal (ANO).
Náklady na přestupní terminál Jih se v minulosti odhadovaly na 310 milionů korun včetně DPH. V ulici K Vápence jižně od trati za hlavním nádražím má vzniknout parkovací dům s kapacitou 570 parkovacích míst, s nádražím jej spojí lávka pro pěší nad kolejištěm. Díky tomu budou mít jednodušší přístup k vlakům i do centra města také obyvatelé sídliště Dukla, kteří dnes musejí na nádraží či do centra jezdit několikakilometrovou objížďkou.
Bude také nutné upravit křižovatky ulic Teplého a Pražská, postavit kruhový objezd a vybudovat přestupní terminál pro městskou hromadnou dopravu. Rozšíření ulice K Vápence má stát dalších 42 milionů korun.
Většinu vzrostlých lip, které lemují přístupovou ulici K Vápence, chce město přesadit jinam. Komunikaci potřebuje kvůli stavbě terminálu rozšířit a bez odstranění stromů její úprava možná není.