Hlavní obsah

Princ William prozradil, že v utajení pomáhal lidem na krizové lince

Foto: Profimedia.cz

Do dobrovolnictví v době pandemie se zapojila i královská rodina.

Britům, kteří v době pandemie psali na jednu z krizových linek, mohl na druhém konci odpovídat nečekaný respondent. Jedním z dobrovolníků, který pomáhal lidem s duševními problémy, byl následník trůnu princ William.

Článek

Ještě před tím, než se zapojil do dobrovolnictví, absolvoval princ školení týkající se právě duševního zdraví. Následně pomáhal na krizové lince organizace Shout 85258, která pomocí textových zpráv radí lidem v osobní krizi nebo s psychickými problémy. Službu spustili vévoda a vévodkyně z Cambridge minulý rok, kdy do ní prostřednictvím královské nadace investovali tři miliony liber.

O tom, že jim odpovídá následník trůnu, lidé hledající pomoc nevěděli. Všichni dobrovolníci, kterých je v organizaci přes dva tisíce, totiž odpovídají pod pseudonymem. Princ svou účast oznámil ostatním dobrovolníkům ve společném videohovoru v květnu. „Musím se s vámi podělit o jedno tajemství, také jsem dobrovolníkem,“ řekl podle BBC  vévoda z Cambridge. Veřejnost se o Williamově účasti dozvěděla v červnu během týdne dobrovolnictví, který končí tuto neděli.

Dobrovolníky ocenila ve speciálním poselství  také královna Alžběta II. „Jak se týden dobrovolníků blíží ke konci, je inspirativní přemýšlet o mnoha tisících lidí, kteří svou velkorysostí a laskavostí pomáhají šířit tolik dobra,“ řekla královna. „Se zájmem sleduji, jak muži a ženy z celého světa, včetně mé vlastní rodiny, pomáhají a dokazují tak, jak je dobrovolnictví důležité,“ dodala královna. Alžběta II. tak poděkovala všem, kteří „svobodně a nesobecky pomáhají druhým“.

Během pandemie koronaviru se do pomoci zapojila i vévodkyně Kate a další členové královské rodiny. Společně s Camillou, vévodkyní z Cornwallu, Sophií, hraběnkou z Wessexu, a Birgitte, vévodkyní z Gloucesteru, volaly seniorům nebo jiným izolovaným či ohroženým skupinám osob. Celkem se v Británii k podobným aktivitám, ať už rozvážení nakupů a léků seniorům, fungování call center nebo pomoci zdravotníkům, přihlásilo přes 750 tisíc dobrovolníků.

Organizace Shout 85258, která funguje 24 hodin 7 dní v týdnu, podle zveřejněných dat obdržela od svého založení přes 300 tisíc textových zpráv, tedy průměrně téměř tisíc zpráv denně, píše The Guardian. Přibližně 65 procent lidí, kteří službu kontaktovali, je mladší 25 let. Dobrovolníci pomáhají osobám s depresemi, panickými ataky nebo těm, kteří trpí sebepoškozováním. Velká část z nich často ve zprávě zmíní sebevraždu, informuje BBC s odvoláním na data organizace.

Úkolem dobrovolníků je osobu v krizi zklidnit a společně začít hledat řešení, odkázat ji mohou na další organizace zabývající se duševním zdravím. K sebevraždě dochází podle organizace výjimečně. V případě, že má dobrovolník podezření, že by se k ní mohl píšící uchýlit, začne s takzvanou „aktivní pomocí“, kdy se snaží co nejdéle udržovat kontakt a organizace mezitím vyšle potřebnou pomoc.

Doporučované