Článek
Brněnské letiště se potýká s potížemi ohledně dlouhodobého udržení pravidelných linek. Hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek už dříve stanovil za prioritu „rozlétání” brněnského letiště, které má silnou konkurenci v Praze a Vídni.
Od loňského března měly létat pravidelné spoje do pěti vyhlášených evropských destinací. Jenže rumunská nízkonákladová Blue Air nakonec ztratila zájem. V únoru také přestala fungovat pravidelná linka do Mnichova, kterou kraj dotoval. Společnost BMI Regional zkrachovala. Kraj hledá nového dopravce, zájemci se mohou hlásit do poloviny května.
V Brně tak zůstávají jen pravidelné spoje do britského Stanstedu a italského Bergama, obě zajišťuje Ryanair.
Brněnskému letišti naopak přibývá sezónních cestujících. Loni odbavilo poprvé po šesti letech více než půl milionu lidí. Klíčové jsou charterové lety, jen za loňské prázdniny využilo letiště 225 tisíc cestujících.