Hlavní obsah

Podívejte se, jak těžká technika rozebírá nejstarší železniční most v Praze

Sledujte rozebírání nejstaršího železničního mostu v Praze (video: Seznam.cz/Wikimedia: cs:ŠJů).Video: Seznam Zprávy

Správa železniční dopravní cesty v pátek zahájila snesení ocelové konstrukce železničního mostu. V ulici Prvního pluku pracuje těžká technika.

Článek

Miliardová oprava Negrelliho viaduktu v Praze pokročila - dělníci v pátek sundavali ocelovou konstrukci železničního mostu přes ulici Prvního pluku. Modernizace začala loni v létě a potrvá tři roky.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nechá konstrukci snášet jeřábem na parkoviště u autobusového nádraží na Florenci. Na místě by pak měla být rozřezána na menší kusy. Z viaduktu budou odbourány opěry a základy i opěry budou zpevněny injektáží. Zároveň bude vyráběna nová ocelová konstrukce.

Most je součástí nyní opravovaného Negrelliho viaduktu. Pochází z roku 1936 a je v nevyhovujícím stavu.

Oprava viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá označována jako rychlodráha.

Součástí oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně v roce 2002 a jejichž stav označují odborníci za havarijní.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná.

Doporučované