Článek
Praha letos i loni v létě uspořádala kampaň V Praze jako doma, prostřednictvím které podle magistrátu nalákala do města 150 tisíc turistů. „Chceme po pandemii město rozhýbat a pomoci podnikatelům, jak získat zákazníky. A Pražany nalákat do míst, o kterých třeba neměli ani tušení,“ řekl primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Podle něj kvůli covidu ubyly desítky tisíc pracovních míst. „Proto tuto aktivitu podporujeme,“ řekl.
Podle ředitele projektu Lukáše Nádvorníka jsou pražské ulice poloprázdné nejen kvůli úbytku turistů, ale také proto, že část Pražanů nevyráží do města a zůstává doma. „Naším cílem je doslova vyhnat Pražany z bytů a dostat je do ulic, aby začali konzumovat to, co jim jejich město nabízí, tedy kulturu, zajímavé podniky, aby se šli podívat do galerií a do divadel, aby objevovali parky, kam normálně nechodí,“ řekl.
Vznikla internetová stránka, která sdružuje na jednom místě informace ze všech oblastí. Součástí je katalog zahrnující mimo jiné zajímavá místa, kulturní instituce, památky, zahrady, parky nebo služby. Lidé jednotlivé atrakce budou moci hodnotit a zapojit do soutěží. Vznikl redakční tým, který stránky spravuje a doplňuje tam nové informace. Do projektu se mohou zájemci hlásit od dnešní půlnoci. Zatím nejaktivnější byla podle Nádvorníka divadla.
S již existujícími weby zabývající se volnočasovými aktivitami se podle zástupců magistrátu dublovat nebude. „Existují desítky webů a platforem, ale každá na to pohlíží z jednoho úhlu. Ale aby na jednom místě byly soustředěny všechny informace o tom, co se v Praze chystá, otevřelo nebo děje, tak to nikde není,“ řekl Nádvorník.
Podle radního Jana Chabra (TOP 09) se zástupci města setkávají s podnikateli, se kterými vymýšlejí podobné projekty. „Před rokem a půl jsme se shodli, že město nemůže posílat tzv. vrtulníkové peníze do všech oborů, ale může pomáhat jiným způsobem,“ řekl Chabr.