Článek
Nehody na železničním přejezdu jsou více než dvacetkrát závažnější než ostatní. Vyplývá to ze studie Centra dopravního výzkumu. To společně s Besipem a Ministerstvem dopravy zveřejnilo videokampaň, která řidičům ukazuje, jak se v krizových situacích chovat.
Od ledna do června letošního roku bylo proti stejnému období v roce 2018 evidováno o pětinu více nehod aut s vlakem na železničních přejezdech. Snížil se však počet obětí za tento časový úsek, vyplývá ze studie Centra dopravního výzkumu (CDV).
Data vycházejí z čísel Policie ČR, která jsou zaměřena na dopravní nehody. Do čísel ale nejsou započítány srážky s chodci, které eviduje Drážní inspekce a z pohledu policie se nejedná o dopravní nehodu.
Zatímco z dat policie vyplývá pět obětí v prvním polovině roku 2019, Drážní inspekce jich eviduje 13. Podle Lukáše Kaduly z Oblasti hodnocení bezpečnosti a strategií CDV je číslo vyšší především o sražené chodce nebo lidi ve vlaku.
V červenci zemřeli na přejezdu při jedné nehodě v Černožicích čtyři lidé, což roční statistiku výrazně ovlivní. V loňském roce bylo nejvíce nehod právě v červenci. Dalšími měsíci s nejhorší statistikou byly loni dále leden a prosinec.
Nehody na železničních přejezdech jsou podle výzkumu CDV více než dvacetkrát závažnější než ostatní dopravní nehody. Právě proto Centrum dopravního výzkumu ve spolupráci s Besipem a Ministerstvem dopravy natočilo několik videoklipů, kde řidičům radí, jak se správně zachovat v krizových situacích na přejezdu. Nedůležitější je podle Kaduly okamžitě opustit přejezd, a to i za cenu proražení závory.