Článek
Za konceptem nového dopravního prostředku stojí značka známá svými závodními koly i z Tour de France. Německá společnost Canyon přišla vedle nové série svých elektrokol i s jedním, které má parametry rovněž vozu do zásuvky.
Limity novinky
Při dodržení rychlostního limitu daného státu by revoluční hybrid mohl jezdit po cyklostezkách, ale z těch by po „šlápnutí do pedálů“ mohl navázat i na běžné silnice jako jedno z aut na elektrický pohon. Samotná firma mluví podle deníku Independent o „převratu automobilového průmyslu“.
Oproti běžným elektrokolům je toto tedy poněkud silnější, vedle ostatních vozů se totiž může prohánět rychlostí až 60 kilometrů za hodinu. Pokud by chtěl řidič přepnout na mód cyklisty a šlapat, výhodou mu ve městě i na stezkách, zvlášť za špatného počasí jako větru nebo dešti, může být automobilová karoserie.
Na řízení má hybridní dopravní prostředek každopádně dva joysticky po bocích sedadla, za nímž má prostor i pro menší náklad jako třeba „nákup nebo dítě“, dodává britský list.
Povolení zatím nemá, ale cenu a plán už ano
Canyon teď musí vyřešit to hlavní, tedy povolení k zařazení do provozu. S dodavateli už však jinak probírá i sériovou výrobu. Hybrid by prý mohl být připravený do pěti let, stát má mezi pěti a 7,5 tisíci eur, což v přepočtu dělá 131 až téměř 200 tisíc korun.
Německé firmě hraje do karet to, že prodej samotných elektrokol se za posledních deset let zvýšil stonásobně. Jenom v Česku letos podle největšího tuzemského prodejce ekolo.cz vzroste až o polovinu na zhruba 120 tisíc. Zatímco loni tvořila elektrokola asi čtvrtinu cyklotrhu, letos bude mít ze všech prodaných kol elektrický pohon každé třetí.
TOP 5: nejrychlejší „elektrokola“
V Česku platí stejně jako v jiných státech rychlostní limit pro elektrokola 25 kilometrů za hodinu. Existují však i takové kousky, jejichž výrobci toto omezení nedodržují a jsou tak už považovány spíše za elektrické motorky s pedály. Podívejte se včetně jejich cen na ty nejrychlejší.