Článek
Bude nové vlakové nádraží v Brně u řeky Svratky, nebo pod Petrovem? Do definitivního rozhodnutí se vložil další hráč. Sdružení železničních nákladních dopravců tvrdí, že studie proveditelnosti v obou variantách jen okrajově řešila nákladní vlaky. Dokonce říká, že pokud se stanice přesune k řece, tak jak si přeje Brno, kraj i Ministerstvo dopravy, bude to znamenat kolaps na železnici.
Díky maloměřické seřazovací stanici a dolnímu nádraží mohou nákladní vlaky v případě potřeby míjet hlavní uzel v centru. Odsunuté nádraží u řeky má odbavovat osobní i nákladní dopravu zároveň. „Před hlavním nádražím vznikne špunt. Bude docházet ke spoustě kolizních situací,” varoval ředitel sdružení nákladních dopravců Oldřich Sládek.
Brněnští i krajští zastupitelé už dříve podpořili variantu u řeky. Ta odsouvá nádraží asi sedm set metrů jižně k Svratce. V poloze pod Petrovem se stanice posune k Novým sadům. Podle vedení města odsunuté nádraží nápor všech vlaků zvládne.
Definitivní rozhodnutí o přesunu má v polovině roku vyslovit vláda. Odborníci z centrální komise Ministerstva dopravy teď podle informací Seznamu budou s nákladními dopravci jednat o zapracování jejich připomínek. „Pro kterou variantu se nakonec komise rozhodne, nelze předjímat,” sdělil mluvčí ministerstva Jakub Stadler.