Článek
Ve 21. ročníku prestižní soutěže Deloitte Technology Fast 50 uspělo v hlavní kategorii hned 21 tuzemských firem.
Nejlepší z nich, kurýrní společnost Dodo, se mezi padesátkou středoevropských firem dostala na druhé místo. Celkovým vítězem žebříčku je polský výrobce obalů na míru Packhelp.
Nejlepší, a tedy nejrychleji rostoucí česká firma DoDo za poslední čtyři roky zvýšila tržby o neuvěřitelných 8427 procent. A roste dál. „Loni jsme měli obrat čtvrt miliardy, letos to bude půl miliardy korun a v příštím roce cílíme na miliardu,“ potvrdil Seznam Zprávám šéf a spolumajitel DoDo Michal Menšík. Kromě českého trhu působí tato kurýrní služba, která vozí zboží pro velké e-shopy i on-line prodejce potravin a další společnosti, také v Polsku, na Slovensku a v Maďarsku.
21 českých firem v žebříčku Fast 50
Dosavadní růst ji vynesl na druhé místo prestižní evropské soutěže vyhlašované tradičně společností Deloitte. Do padesátky se pak dostalo ještě dalších dvacet českých hráčů – nejvíc v historii soutěže. S růstem o 5535 procent za sledované období uspěla také brněnská firma UlovDomov, růst o 3389 procent si připsal i vyhledávač nábytku Favi a o 846 procent vyrostl třeba i výrobce telefonů pro nevidomé Blindshell.
„Každým rokem jsou české firmy v žebříčku zastoupeny stále silněji. Zároveň jsme zaznamenali velký kvalitativní posun jednotlivých společností. Zatímco v dřívějších ročnících se účastnily především společnosti, které implementovaly licencovaná řešení, aktuálně slaví úspěch firmy, které mají silný vlastní výzkum a vývoj. O úspěšné nápady je potom velký zájem i v cizině,“ říká Jiří Sauer, lídr programu Deloitte Technology Fast 50.
Kola pro celý svět
To potvrzují i úspěšné firmy z dalších kategorií. Společnost Deloitte totiž rozdala cen více. V kategorii Rising Stars ocenila firmy, které jsou zatím příliš mladé, aby podmínku čtyřletého působení na trhu splnily, ale i tak výrazně rostou. Tady si odnesla prvenství společnost FF Trader / FTMO.
V rámci kategorie Impact Stars, jež oceňuje společnosti, které vyvinuly unikátní a inovativní produkt, nebo poskytují služby s revolučním dopadem na trh, uspěl výrobce rámů na jízdní kola Festka. Společnost, jejímž investorem se nedávno stal známý tenista Tomáš Berdych, vyrábí ultralehké rámy na kola. I když ty nejlevnější stojí kolem tří set tisíc korun, zájem o ně je z celého světa. „Zákazník si u nás kolo nechává dělat, protože ví, co naše značka reprezentuje, a ví, že to dostane,“ říká Michael Moureček, spoluzakladatel Festky.
Jako Technologičtí lídři pak byli vyhlášeni šéfové firem Rohlik.cz, Footshop, Pilulka, Prusa Research nebo Zásilkovna.
„Letos jsme se zase výrazně posunuli o krok kupředu a vyhlášení výsledků zrealizovali prostřednictvím vysílání Seznam Zpráv, abychom tak úspěch českých firem v programu dále zviditelnili,“ připomíná Jiří Sauer.
Deloitte Technology Fast 50
Kompletní výsledky Deloitte Technology Fast 50 najdete také na stránce deloitte.cz/fast50.