Článek
Dohromady chce SŽDC mezi roky 2017 až 2022 opravit ročně více než stovku staničních budov a zastávek.
Nejdražší bude dokončení rekonstrukce stanice Praha hlavní nádraží. Tam se počítá od roku 2019 s investicí ve výši 945 milionů korun. Druhou nejnákladnější má být oprava plzeňského nádraží za 325 milionů korun.
Více než sto milionů koru spolykají rekonstrukce nádraží ještě na Smíchově, v Českých Budějovicích, Chebu, Liberci a Mostě.
Celkem mají investiční záměry vyjít na 8,4 miliardy korun, což je mimochodem více než dvojnásobek toho, co SŽDC Českým drahám za převod zaplatilo. Na základě obchodu schváleného loni v dubnu dozorčí radou Českých drah získal správce železnice patnáct set nádražních budov za 3,3 miliardy korun.
Na některých nádražích už od převodu začaly menší opravy, zpravidla to byly ještě plány bývalých majitelů. Za sebou už tak mají opravu v Dobříši, Kostomlatech nad Labem nebo Rakovníku.
Nyní oznámené rekonstrukce už jsou plány nových vlastníků budov. Ještě letos by se mělo začít s opravami výpravních budov. Ještě letos potom mají začít opravy v Břeclavi, Kuřimi, Hradci Králové, Turnově, Lipníku nad Bečvou, Přerově nebo Sokolově.
Mezi nádraží, která ani po hromadném prodeji nepřešla pod SŽDC, je brněnské hlavní nádraží a pražské Masarykovo nádraží. U druhého jmenovaného ale plánuje SŽDC rekonstruovat kolejiště, včetně zastřešení spojeného s nadchodem.