Článek
Asijský dopravce Cathay Pacific oznámil, že v březnu tohoto roku zpozoroval podezřelou aktivitu na síti. Došlo tak k napadení informačního systému společnosti. Okamžitě poté firma kontaktovala společnost zabývající se kybernetickou bezpečností. Ohrožena byla data o cestujících, včetně telefonních čísel, e-mailových adres, čísel pasů či kreditních karet.
„Je nám velmi líto, že tato událost ohrozila bezpečnost dat a mohla tak způsobit obavy našich cestujících,” sdělil výkonný ředitel společnosti Cathay Pacific Rupert Hogg. Hongkongský dopravce nyní kontaktuje postižené lidi. Podle společnosti Cathay získali hackeři přístup k číslům 27 platebních karet bez bezpečnostních kódů a dalších 403 čísel již prošlých kreditních karet. Společnost oznámila, že nebyl zaznamenán žádný důkaz o zneužití osobních údajů a zároveň žádná hesla nebyla zpronevěřena.
Pro zákazníky, kteří se obávají možného postihnutí těmito událostmi, byla vytvořena speciální internetová stránka infosecurity.cathaypacific.com a call centrum. Cathay Pacific zároveň kontaktovala místní policii v Hongkongu. Aerolinky oznámily, že kombinace ukradených údajů se u každého cestujícího lišily. Přibližně zahrnovaly 860 tisíc čísel pasů a 245 tisíc hongkongských identifikačních karet.
V letošním roce se v žebříčku hodnocení leteckých služeb dostala společnost Cathay Pacific na šesté místo. Podle londýnské společnosti Skytrax se tak zařadila mezi celosvětovou špičku leteckých dopravců. Nyní však po oznámení úniku osobních údajů podíl společnosti klesl o více než 5 %.
Za poslední měsíc to není jediný únik dat mezinárodních aerolinek. Minulý měsíc společnost British Airways uvedla též narušení systému. Ukradeny byly podrobnosti o platebních kartách více jak 380 tisíc zákazníků.