Článek
Premiér Bohuslav Sobotka po schůzce s ministrem dopravy Danem Ťokem (ANO) prohlásil, že za hlavní úkol v tomto resortu považuje mýtný systém a jeho pokračování v dalších letech.
Ťok dostal úkol stihnout termín pro vypsání výběrového řízení na dalšího provozovatele mýtného systému, až vyprší smlouva s firmou Kapsch, to znamená od roku 2019, kdy vyprší prodloužený kontrakt s Kapschem.
Sobotka žádá, aby Ťok vypsal v první polovině příštího roku otevřené výběrové řízení na provozovatele mýta. Kontrakt s firmou Kapsch vyprší na konci letošního roku. Ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení, a proto prodloužilo smlouvu s Kapschem.
„Bylo to velmi příjemné setkání,“ řekl Ťok na tiskové konferenci, ačkoliv předtím Sobotka prohlašoval, že by Ťoka odvolal, kdyby nebylo koaliční dohody, že nemůže z vlády „vyhodit“ ministry jiných stran než své ČSSD.
Předseda hnutí ANO a vicepremiér Andrej Babiš nepovažuje schůzky premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) s ministry za bilancování, ale za odvracení pozornosti od vnitřních problémů ČSSD.
Dálnice D8: do vánoc musí být
Ťok rovněž ujistil premiéra, že zatím není ohrožený termín zprovoznění dálnice D8 do německých Drážďan, který je plánován na 17. prosince. Na stavbě se totiž nedávno vyskytly problémy se stabilitou podloží nedaleko budované estakády u Prackovic. Problémy se stabilitou připustilo ministerstvo zhruba před měsícem a uvedlo, že bude situaci monitorovat. Pokud by se ale vyskytly problémy s bezpečností nově otevřené komunikace, je úřad připravený termín zprovoznění odložit.
Pusťte si video, kde na D8 hrozí další sesuvy: