Článek
„Zbývá dokončit kolejovou část stavby v oblasti Vaňkovky, kanalizaci u Úzké ulice, vozovky, chodníky, veřejné osvětlení, kolejové trakce a protihlukové stěny,“ řekla Anna Dudková z brněnského magistrátu. Podle původního plánu měly tramvaje Plotní ulicí jezdit od letošního podzimu.
Přeložení tratě patří mezi největší dopravní stavby v Brně za poslední léta. Náklady činí 1,2 miliardy korun. Plánované prodloužení prací téměř o rok by cenu zvýšit nemělo. „Stěžejním důvodem posunutí termínu byla změna organizace celé stavby tak, aby byla co nejdříve dokončena ulice Dornych a pak teprve začaly práce na Plotní. Jinak řečeno, bylo upraveno nastavení priorit projektu. Srpen příštího roku se jeví jako finální,“ sdělila Dudková.
Pandemie koronaviru podle Dudkové stavbu neovlivnila ani z hlediska dostatku dělníků, ani z hlediska financování. V Plotní ulici nyní dělníci pokládají koleje a staví chodníky. Dokončují také travnatý pás v kolejišti ve Svatopetrské ulici, která navazuje na Plotní. Na Dornychu jsou všechny hlavní práce hotové. Ulice je průjezdná od loňského léta.
Přeložení tramvajové tratě je jedním ze strategických projektů města. Cílem je zlepšení průjezdnosti této oblasti. Přeložka umožní zvýšit kapacitu ulice Dornych i křižovatky Dornychu a Zvonařky a zklidnit Plotní ulici.