Hlavní obsah

Směje se nám kdekdo. Část Pirátů chce odvolat Ferjenčíka z vedení kampaně

Foto: Jan Mihaliček, Seznam Zprávy

Poslanec Mikuláš Ferjenčík při zahájení kampaně.

Část Pirátů chce, aby kvůli postupujícímu ubývání voličů skončil v mediálním odboru strany poslanec Mikuláš Ferjenčík. Ten soudí, že se kampaně přeceňují.

Článek

Nejčerstvější předvolební průzkumy začínají znepokojovat členskou základnu Pirátů. Ve straně začaly sílit hlasy volající po změnách v mediální komunikaci.

Předseda pirátského zastupitelského klubu Prahy 4 Adam Jaroš na Pirátském fóru vyzval k hlasování o odvolání poslance Mikuláše Ferjenčíka z mediálního odboru, který kampaň zaštiťuje. Ten však chce odpovědnost vyvodit až po případných neúspěšných volbách.

„Směje se nám už kdekdo, ať jde o amatéry či odborníky na marketing, voliče Pirátů či voliče kohokoliv jiného. Mediální odbor evidentně nezvládá své kompetence a kromě kvalitativních dat (sociální sítě se nám smějí) máme již i kvantitativní (klesáme v průzkumech). Můžeme se klidně rozbrečet, jak jede dezinfo scéna a nikdo nás nemá rád, nebo se můžeme taky chytit za nos a třeba s tou kampaní ještě něco udělat,“ napsal v úvodním příspěvku.

Upozornil především na propad voličského jádra, tedy lidi plně přesvědčené Piráty volit, který zaznamenal průzkum Medianu. „Nutno připomenout, že strategické rozhodnutí ‚core voliče nemusíme oslovovat‘ učinil a donedávna i přes ztrátu 5 procent jádra hájil právě Mikuláš,“ dodal Jaroš.

Za Jaroše se postavila třeba i europoslankyně Markéta Gregorová, která v minulosti byla i proti společné kandidátce s hnutím STAN. „Ne, že by v tomto případě nebyly vyčerpávány různé možnosti. Zjevně to ale nestačí, a nespokojenost se šíří i nadále,“ napsala.

Většina diskutujících Pirátů se však spíš postavila za Ferjenčíka. „Je to hledání obětního beránka. Kampaň stojí za houby, to ano. Ale ve světe otevřených výběrových řízení agentur na cenu má mediální odbor omezené možnosti, co s tím dělat,“ napsal prostějovský zastupitel Petr Kapounek.

Další Piráti se zase ptali, jestli je vůbec někdo, kdo by v této fázi chtěl kampaň převzít.

Ferjenčík na fóru označil tento podnět dva měsíce před volbami za mimořádně nešťastný. Pro Seznam Zprávy dodal, že nyní se chtějí Piráti soustředit na hlavní část kampaně, a do ní budou směřovat všechny zdroje. „Hodně lidí se rozhoduje až týden před volbami,“ uvedl. Pro Deník N řekl, že kampaně se obecně přeceňují.

Ferjenčík se teď hodlá zaměřit na to, aby se k veřejnosti dostala pirátská témata jako boj proti korupci, řešení stavu krajiny či modernizace školství. Zatím totiž byla strana spíše v defenzivě a snažila se odrážet dezinformace, které se na ni valily ze všech stran.

„Ve chvíli, kdy premiér něco plácne, volá mi deset novinářů, ale když uděláme tiskovku k boji proti korupci, nepřijde nikdo,“ postěžoval si.

Odmítl také střet zájmů, ze kterého ho Jaroš nařkl. Ten uvedl, že Ferjenčík dlouhodobě mediálně prosazuje svoji sestru, poslankyni Olgu Richterovou. „S Olgou je mi to líto z důvodu, že si myslím, že je mimořádně schopná a pracovitá poslankyně. Kdybychom měli dalšího poslance, který bude pracovat jako ona, budeme ho také tak propagovat,“ vyjádřil se k tomu Ferjenčík. Richterová v Poslanecké sněmovně naposled prosadila kupříkladu zrušení kojeneckých ústavů.

Doporučované