Článek
Automobilka Geely byla dlouhodobě vnímána jako výrobce levných a nekvalitních vozů, které se nehodí na světový trh.
Li Shufu se však strategicky snaží o vybudování automobilky, která bude moci celosvětově konkurovat těžkým vahám odvětví, jakými jsou např. Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. nebo General Motors Co.
Akvizice bezmála 10% podílu v Daimleru zřejmě Shufuovi zajistí místo ve správní radě společnosti a získá také vnitřní náhled do vlajkové značky firmy Mercedes-Benz. Spekuluje se, zda je tento krok prvním z řady dalších, které ještě více provážou spolupráci mezi oběma společnostmi a nabídnou tak čínskému výrobci přístup k pokročilým technologiím v odvětví elektromobilů a autonomních vozů, jimiž firma Daimler disponuje.
Německé automobilky jsou terčem kritiky, dieselový summit skončil fiaskem
Čína představuje největší trh s automobily na světě, když v roce 2017 zaznamenala prodej 27,4 milionu aut. Pro srovnání: USA zaznamenaly 17 milionů prodaných vozů, Rusko a Evropa dohromady 20 milionů. Čínské plány do budoucna představují masivní skok ve výzkumu a výrobě elektrických vozů, tedy odvětví, ve kterém chce Čína určovat světový trend.
Li Shufu v tomto směru podniká rázné kroky. V roce 2010 odkoupil od Fordu nepříliš funkční divizi Volvo Cars. V průběhu dalších let začalo Volvo pod jeho vedením a po investicích z Geely prosperovat, leč pouze jako malý výrobce luxusních vozů. Firma v poslední době silně tlačí vpřed vývoj elektrických vozů. V loňském roce Volvo přislíbilo, že počátkem roku 2019 budou mít elektrické nebo hybridní motory všechny jejich nové modely.