Článek
Luxusní módní značky jako Christian Dior nebo Gucci dále nechtějí vychrtlé modelky na svých přehlídkových molech. Od teď musí mít modelky konfekční velikost větší než 30.
Módní firmy LVMH a Kering k tomuto kroku přistoupily poté, co byly kritizovány, že svými požadavky podněcují k poruchám příjmu potravy.
Jednou ze značek patřící do francouzského koncernu LVMH je mimo jiné Louis Vuitton. Značka způsobila rozruch ve chvíli, kdy dánská modelka Ulrikke Hoyer zveřejnila fotku s komentářem, že je podle castingové ředitelky Ashley Brokaw příliš tlustá a celý den musí pít jen vodu.
Kvůli podvyživeným modelkám jsou značky kritizovány dlouhodobě - především z důvodu podporování nerealistického pohledu na lidské tělo, které v mnoha případech může vést k poruchám příjmu potravy.
Ředitel firmy Kering Francois-Henri Pinault doufá, že touto změnou inspiruje i další značky módního průmyslu.
Ve Francii vstoupil v květnu v platnost dokonce zákon, který zakazuje najímání vychrtlých modelek. V případě porušení mohou firmy dostat pokutu ve výši až 75 tisíc euro. V horším případě by hrozil šéfovi společnosti trest odnětí svobody až na šest měsíců.
Změny vejdou v platnost před vypuknutím Pařížského týdne módy.