Hlavní obsah

Pražští taxikáři blokovali v centru města dopravu. Magistrála se vrátila do běžného provozu

Protest taxikářů v Praze. Doprava kolabovala.Video: Seznam, Seznam Zprávy

Vozy taxikářů protestujících proti Uberu v průběhu pondělí zamířily do exponovaných míst v centru Prahy a pak na magistrálu. Další protest řidiči taxi plánují.

Článek

Pražští taxikáři pokračovali v protestech proti konkurenci taxislužby Uber. Chtějí, aby úřady proti ní rázně zakročily.

Organizátoři protestu avizovali, že se tentokrát chystají na protest tak, aby hlavní město zasáhl více než ty minulé.

Vozy protestujících pak odpoledne zamířily do ulic nedaleko Václavského náměstí a podle reportéra Seznamu se doprava v těchto exponovaných místech zastavovala.

V dalších hodinách se pak taxikáři přesunuli na magistrálu, která se podle reportéra Seznamu proměnila navečer ve velké parkoviště. Zde taxikáři předstírali závadu na svých vozech nebo dokonce „malou“ dopravní nehodu, napsala policie na svém Twitteru. Vozidla taxi ale po čase odjela a večer byla magistrála opět normálně průjezdná.

Reportér také hlásil, že při protestu v centru města zakročila proti taxikářům policie.

Mluvčí Asociace koncesionářů v taxislužbě Karolína Venclová ještě dopoledne Seznamu v SMS zprávě napsala, že taxikáři nechtěli protestem komplikovat slavnostní akci na Staroměstském náměstí, kam lidé mohli přijít pozdravit úspěšné sportovce, kteří se vrátili ze zimní olympiády.

„Všichni udělejme maximum, aby se náš protest nedotkl míst, kde se budou konat oslavy s olympioniky,“ uvedlo na Facebooku Sdružení českých taxikářů.

Taxikářům vadí, že Uber zprostředkovává jízdy nelicencovaným řidičům, kteří nemají označené vozy jako taxi.

Ministr dopravy v demisi Dan Ťok sice situaci řeší, chce se sněmovními stranami vypracovat širší novelu zákona o taxislužbě, která by situaci kolem fungování alternativních služeb dala nová pravidla.

Provozovatelé klasické taxislužby však požadují rychlý zásah a stále opakují, že Uber stávající paragrafy porušuje.

Řidičů taxi je v hlavním městě podle odhadů zhruba 8300 a vadí jim, že šoféři Uberu, kterých je asi 2000, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry.

Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky.

Doporučované