Článek
Hlavní město při dostavbě Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi preferuje, aby byla silnice zahloubena, případně na ní byly v několika úsecích tunely. Dohodli se na tom pražští radní.
„Jde o obdobné doporučení, které provedl i Středočeský kraj. Důvod je jednoduchý. Tunelová verze bude pro dotčené obce ve Středočeském kraji, kde se okruh především umisťuje, mnohem příznivější,“ řekl pro Seznam Zprávy náměstek primátora Petr Hlaváček.
Stanovisko hlavního města je určené pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu okruhu připravuje. O variantách bude rozhodovat ministerstvo dopravy.
Původní návrh trasy úseku označovaného 520 z roku 2009 počítal s tím, že silnice povede po povrchu. Na základě diskusí s radnicemi a městem byly následně rozpracovány ještě dvě alternativní varianty. Všechny mají stejnou trasu, ale nové dvě se od původní liší právě zahloubením či výstavbou tunelů.
Zahloubená varianta znamená, že všude, kde je to možné, bude silnice vedena pod úrovní povrchu. A to průměrně až o osm metrů, estakáda Třeboradice pak dokonce o 17 metrů. Třetí „tunelová“ varianta počítá s tunely Vinoř o délce 1,3 kilometru, Veleň o délce 450 metrů a Třeboradice s délkou dva kilometry.
Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu.
Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které mají okruh propojit s vnitřním městským okruhem, který buduje Praha. Proti výstavbě Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.