Článek
„Území Sedlce se rozkládá na severu Prahy a levém břehu Vltavy. Vzhledem k tomu, že Sedlec zasahuje do tří různých městských částí – Praha 6, Praha-Suchdol a Praha-Lysolaje – je o to složitější projednat jakékoliv změny tak, aby s nimi souhlasili všichni,“ informoval v pondělí radniční portál.
Zejména v oblasti Nový Sedlec je podle magistrátu navrženo hned několik změn územního plánu, které se navzájem překrývají a nejsou koordinované. Střetávají se zde zájmy vlastníků pozemků – státu, města, městských částí, soukromých právnických a fyzických osob – s potřebou tramvajového spojení Dejvic se Suchdolem.
„Nedílnou součástí tohoto území bude významná tramvajová trať z Podbaby do Suchdola, která mimo této čtvrti, a především zemědělské univerzity, obslouží právě území Nového Sedlce,“ doplnil náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
„Díky naší inventuře změn územního plánu umíme požadavek vyřídit mnohem rychleji než dříve. Konkrétně v případě Nového Sedlce ušetříme minimálně jeden a půl roku. To je velká úspora nejen peněz z veřejných prostředků, ale i úspora času, kterou využijeme na přípravu podrobné studie,“ dodal první náměstek primátora Petr Hlaváček.
Urbanistická studie bude obsahovat dvě části. „Její první část se bude zabývat koordinací záměrů a rozvoje širšího území Sedlce, včetně oblasti mrazíren a cihelny. Druhá část, kterou jsme zadali Institutu plánování a rozvoje, se bude podrobně věnovat plánované lokalitě Nového Sedlce a jejímu urbanismu a regulaci,“ upřesnil architekt Filip Foglar z Hlaváčkova týmu.
Studie by měla být hotová na začátku příštího roku. „Jsem rád, že se nám daří inovovat městské plánování. Rychlejší projednání změn územního plánu znamená větší flexibilitu a možnost reagovat na potřeby města efektivněji,“ podotkl ředitel Institutu plánování a rozvoje Ondřej Boháč.