Článek
Na druhém místě se umístila aplikace propojující duševní zdraví člověka a trávení času v přírodě a na třetím virtuální tabule pro distanční výuku ve školách. Přes deset týmů dnes na finále soutěže prezentovalo své projekty v pražském Centru architektury a městského plánování, porota poté vybrala vítěze, kteří převzali finanční odměny.
„To, co jsme vymysleli, je v podstatě takové Sim City s reálnými daty o městě,“ řekl spoluautor vítězného projektu Jan Petýrek. „O co se snažíme, je propojení nejen městských institucí, ale i různých developerů, soukromých aktérů a podobně. Chceme jim pomoci sdílet data, aby plánování města a rozhodování o tom, jak se má metropole vyvíjet, bylo co nejsnazší, a abychom zbořili komunikační bariéru mezi stranami,“ doplnil druhý z autorů Vojtěch Tomas.
Dodal, že pro vývoj platformy využili otevřená data, které město volně poskytuje všem, kdo o tom mají zájem. Dalším cílem projektu je to, aby prezentace dat odpovídala lidem, kteří se na ně dívají. „Nástroj, který vyvíjíme, má být takový prezentační chameleon, který vždycky obsah přizpůsobí koncovému uživateli,“ doplnil Tomas. Petýrek dále řekl, že o využití platformy nyní jednají s městským Institutem plánování a rozvoje a několika soukromými subjekty. Za vítězství v soutěži tým získal odměnu 50 tisíc korun.
Na druhém místě s odměnou 30 tisíc korun skončila mapová aplikace Soul roots, s pomocí které budou lidé moci objevovat pražskou přírodu a napomoci tím zlepšování svého duševního zdraví. Třetí místo a 20 tisíc korun získala webová aplikace Collarboard, která je určena pro on-line a hybridní výuku, kdy je třída rozdělena na více částí ve škole nebo doma. Učitel s její pomocí může na web vložit materiály, posílat odkazy nebo kreslit jednoduchou formou bez menu či registrací.
V porotě zasedli zástupci ze soukromého i veřejného sektoru. Byl mezi nimi i primátor Zdeněk Hřib (Piráti), který ocenil nasazení všech soutěžních týmů. „I já jsem si tady jeden projekt našel, který si myslím, že si ocenění zaslouží, i když žádné nedostal. Já osobně se mu pokusím ještě pomoci,“ řekl primátor na závěr vyhlášení výsledků.
Soutěže se mohly účastnit týmy od dvou do pěti členů, jedinou podmínkou pro účastníky byl věk nad 18 let. Cílem bylo za několik měsíců uskutečnit od fáze nápadu do funkčního prototypu projekt, který zlepší život Pražanů s ohledem nai zdraví, životní prostředí, energetiku, bezpečnost a dopravu, vzdělávání a školství nebo zpracování a využití dat.