Hlavní obsah

Pražská hipsterská čtvrť se výrazně zvětší. Developer Sekyra ukázal, jak za miliardy dostaví Karlín

Jak bude vypadat Rohan City.Video: Aleš Černý

Svou podobu na základě architektonické soutěže zná druhá etapa projektu Rohan City. Pokračuje tím tak zastavování jednoho z největších volných prostranství v širším centru hlavního města.

Článek

Čtyřistapadesát bytů a přibližně 25 tisíc metrů kanceláří přibude do několika let v pražském Karlíně na prostranství, které je od povodní v roce 2002 opuštěné. Rozrůstat směrem k Libeňskému mostu se bude nyní velmi žádaná čtvrť podle urbanistického řešení ateliéru Schindler Seko architekti, který porota vybrala v soutěži devíti architektonických týmů.

Na podobě jednotlivých kancelářských a obytných budov se ale má podílet více účastníků soutěže. „Aby byla nová čtvrť architektonicky rozmanitá, doporučila porota zapojit do plánu i dalších pět architektonických studií, která se workshopu zúčastnila,“ doplnil k nejbližším plánům výkonný ředitel developera Sekyra Group Leoš Anderle.

V druhé etapě počítá developer s investicí okolo tří miliard korun.

Podle urbanistické studie se má terén tvz. Rohanského ostrova vyvýšit, rušná ulice Rohanské nábřeží zklidnit a počítá se i s tím, že touto etapou bude procházet i most propojující Karlín s Holešovicemi. V urbanistické studii je zakreslen i kanál, který část území mezi Vltavou a cyklostezkou oddělí od karlínské pevniny a vytvoří tak ostrov. Ten v těchto místech (i když v jiné podobě) ještě v minulém století před narovnáním koryta Vltavy skutečně býval.

„Naší ambicí je, aby se nově řešené území stalo integrální součástí Karlína,“ řekl Luděk Sekyra, předseda představenstva Sekyra Group. Jak kanál, tak i most jsou ale městské záměry, které tedy budou záviset na jiném procesu schvalování a financování než samotný developerský projekt.

Jak má vypadat druhá etapa Rohan City najdete ve videu v úvodu článku.

První etapa Rohan City, která je umístěna naproti historické budově Invalidovny, se má začít stavět příští rok. Od druhé etapy, která naváže na aktuálně zastavovanou část Rohanského nábřeží jinými developery, ji oddělí park. Domy by podle ředitele Anderleho mohli začít stavět do tří až čtyř let. Za účasti odborné veřejnosti a obyvatel chce potom ještě developer určit podobu a náplň zelených ploch v projektu.

Celé území zvané Rohan City, které vlastní Sekyra Group, se táhne od karlínských kanceláří až po Libeňský most. Na dvaceti hektarech má dohromady do dvanácti až patnácti let bydlet okolo čtyř tisíc lidí. Developer vlastní hektary mezi ulicí Rohanské nábřeží a cyklostezkou. Od cyklostezky směrem k řece se nachází přibližně podobně velké území, které kvůli možným povodním zastavět nelze. To patří městu a do budoucna na něm má zůstat zeleň.

„Rohan City je jedno z území s obrovským potenciálem pro výstavbu. Pevně věřím, že diskuze architektů s investorem, který je nakloněn respektovat požadavky na současnou tvorbu města a veřejného prostoru, povede k rozumné výstavbě v souladu s koncepcí Prahy. Bonusem je, že tento projekt vytváří podmínky pro vznik nového metropolitního parku na Rohanském ostrově, který by měl být novým, krásným a veřejně přístupným parkem, a já osobně se na něj moc těším,” okomentoval plány náměstek primátora pro územní plán a architekt Petr Hlaváček (TOP 09).

Srovnatelně velkých zastavitelných území v širším centru Prahy je už jen několik. Patří mezi ně bývalá nákladová nádraží Žižkov, Smíchov a Bubny nebo potom v úplném centru prostor u Masarykova nádraží, kde aktuálně chystá skupina Penta stavbu komplexu podle návrhu architektky Zahy Hadid.

Doporučované