Článek
Ani napotřetí nedokázala městská část Praha 8 prosadit svůj plán na parkovací zóny v Karlíně, kterým musely ustoupit cyklistické trasy. Nutné úpravy nařizuje opatření obecné povahy, proti němuž bojují cyklisté.
Městský soud v Praze dal za pravdu společné žalobě cyklistického spolku Auto*Mat a obyvatele Prahy 8 Tomáše Hnyka.
„Myslím si, že je to skvělá zpráva. Cykloobousměrky nebyly nebezpečné, nikomu nevadily,“ řekl Tomáš Hnyk.
Soud poslední opatření obecné povahy zrušil kvůli procesní chybě. Z verdiktu vyplývá, že úřad nedodržel při vydávání opatření zákonem stanovené povinnosti.
Chybou bylo, že textová a grafická část opatření nebyly dostatečně vysvětleny, a proto nebyly srozumitelné. Dalším problém podle soudu bylo i to, že si úřad nevyžádal stanovisko památkářů k parkovací zóně u Negrelliho viaduktu.
Mluvčí Prahy 8 Marcela Konrádová se k rozsudku nechtěla vyjádřit. Neodpověděla ani na dotaz, zda se radnice ještě pokusí proti rozsudku bránit – například kasační stížností. „Danou věc máme teprve na stole,“ odůvodnila Marcela Konrádová.
Spor mezi Prahou 8 a cyklisty o takzvané karlínské „cykloobousměrky“ se táhne už od roku 2016. Tehdy prvně vydala městská část opatření obecné povahy, které mělo trasu částečně zrušit. Opatření na základě podnětů občanů nahradila radnice druhým z roku 2017. To bylo zrušeno verdiktem Nejvyššího správního soudu, který následně potvrdil i městský soud v Praze loni v září.
Ještě před verdiktem ale vyvěsila radnice Prahy 8 třetí návrh, který byl zrušen aktuálním soudním rozhodnutím.