Článek
Štoly a šachty, které při něm vzniknou, budou součástí nové trasy. Dopravní podnik musí ještě vyřešit problém s některými chybějícími pozemky, například v Písnici. Náklady na vybudování prvního úseku metra D mají být předběžně 57 miliard.
Praha plánuje v budoucnu trasu prodloužit z Pankráce do stanice Náměstí Míru. Celá stavba by měla podle generálního ředitele DPP Petra Witowskiho vyjít odhadem na 72 miliard korun. Práce by měly být dokončeny za osm let.
Průzkum se uskuteční na Pankráci na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat až do léta roku 2021. Šachty, štoly a další podzemní prostory, které při průzkumu vzniknou, nebudou zasypány, ale využity pro metro. Vytěžené šachty a štoly jsou naplánovány v místech, kde se budou nacházet traťové tunely, přestupní chodby nebo poslouží pro vzduchotechniku. Dělníci se při pracích dostanou až 30 metrů pod zem a vyhloubí tunely v délce stovek metrů.
Praha vynaloží letos na průzkum trasy D 445 milionů korun. Největší částku vydá příští rok, a to 765 milionů. V roce 2021 to bude 348 milionů a v následujících dvou letech pak 14 a devět milionů. Letos půjdou peníze jen na provedení průzkumu. V letech 2020 a 2021 bude město platit průzkum a údržbu štol a v posledních dvou letech už pouze údržbu.
V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.