Článek
ČTK to dnes sdělil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Náklady na stavbu by měly být podle údajů ve věstníku veřejných zakázek maximálně 197 milionů korun. Lávka usnadní pěším a cyklistům cestu na ostrov a zároveň bude dalším propojením mezi Holešovicemi a Karlínem, které od roku 2015 v létě zajišťuje také přívoz HolKa. Autorem podoby lávky je architekt Marek Blank. Praha loni otevřela novou lávku z Císařského ostrova do Troje. Původní se zřítila na konci roku 2017.
„Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Hradčany. Zároveň se díky lávce dostaneme během pár minut z Karlína před brány holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na Štvanici, kterou čeká celková proměna,“ uvedl Scheinherr.
Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.
Lidé se mohou pěšky z Karlína do Holešovic dostat v současné době pouze přes frekventovaný Hlávkům most, nebo oklikou přes Rohanský ostrov a Libeňský most. Využít mohou také zmíněný přívoz. Lávka bude spojnicí i pro cyklisty, když propojí páteřní cyklostezky vedoucí podél Vltavy na obou březích
Kromě stavby samotné lávky bude při jejím vybudování rovněž opravena křižovatka Bubenského nábřeží a Argentinské ulice. Současně s výstavbou dopravní podnik (DPP) opraví tramvajovou trať na nábřeží. Celkové rekonstrukce se v budoucnu dočká také Bubenské nábřeží. „Z něj se stane široká bezbariérová promenáda. Vystřídá stávající dva úzké chodníčky, kam má problém se vejít maminka s kočárkem,“ sdělil Scheinherr.
Zájemci se mohou do výběrového řízení přihlásit do letošního 14. května. Mezi kritérii nebude pouze cena, ale rovněž délka stavby. „Teď jsme dali jako kritérium ještě délku záruční doby,“ dodal Scheinherr.