Článek
„Nová kampaň ‚Chraňte sebe i ostatní‘ je postavená na fotografiích skutečných lidí z řad záchranářů, policistů, strážníků, hasičů a Českého červeného kříže. Jako na jaře jsou právě oni symbolem maximálního nasazení v době pandemie a svou zodpovědností při dodržování opatření chráníme i jejich zdraví,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Kampaň začne v pondělí. „Poukazuje na to, že základní pravidla a zásady – včetně 3R – jsou nejefektivnější cestou k omezení šíření nákazy. Obzvláště nyní, kdy počty nemocných a v karanténě rostou, kampaň připomíná, že naše chování ovlivňuje nejen zdraví nás samotných, ale i zdraví ostatních,“ uvedl primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).
Hřibův náměstek pro oblast bezpečnosti Petr Hlubuček (STAN) dodal: „Dnes na nás neustále útočí velké množství negativních zpráv. Proto mám velkou radost, že je tato kampaň vedena pozitivně. Snažíme se pomocí skutečných hrdinů z první linie motivovat občany k dodržování základních bezpečnostních opatření. Pomáháme také vyvracet řadu fake news, které v souvislosti s covidem-19 kolují po internetu.“
Podívejte se do očí lidem z první linie:
Cílem kampaně „Chraňte sebe i ostatní“ je apel k veřejnosti na dodržování všech vládních opatření. „A to poukázáním na lidi v první linii, které svým zodpovědným chováním, ohleduplností a slušností můžeme ochránit a pomoci jim překonat toto nanejvýš kritické období pandemie. Cílem je také oslovit veřejnost a motivovat část obyvatel, která odmítá dodržování pravidel, aby si vzpomněli na ty, kteří jsou vystaveni nebezpečí každý den, a přesto jako další tisíce lékařů, sestřiček, záchranářů, policistů nebo například hasičů po celé republice bojují o záchranu lidských životů,“ dodal mluvčí Hofman.
„V těchto nelehkých dnech, kdy by měl být ministr zdravotnictví vzorem pro všechny občany, se ukazuje, z koho bychom si skutečně měli brát příklad. Jsou to zdravotníci, záchranáři a dobrovolníci, kteří se například prostřednictvím Českého červeného kříže rozhodli pomáhat v domovech pro seniory nebo nemocnicích. To jsou skuteční hrdinové, kterým můžeme věřit, když říkají, že společně to zvládneme, a já jsem ráda, že právě oni jsou tváří kampaně,“ podotkla radní pro zdravotnictví a sociální oblast Milena Johnová (Praha Sobě).
Kampaň vytvořil odbor médií a marketingu pražského magistrátu a celkové náklady na její výrobu a instalaci do veřejného prostoru byly přibližně 360 tisíc korun bez DPH. Část venkovních ploch poskytl městu bezplatně Svaz provozovatelů venkovní reklamy. Kampaň se objeví také v tištěných periodikách, rádiích, online médiích, na sociálních sítích či na billboardech po Praze.
V další části kampaně se plánují zapojit také některé známé osobnosti a influenceři.