Článek
Otevření tunelu Blanka nebo prodloužení metra linky A do Motola. Právě to byly v roce 2015 nejvýznamnější otevřené veřejné stavby. Od té doby to ale vypadá, jako by Praha usnula.
Žádné nové stavby nebo nové silnice nebuduje. Proč tomu tak je? „Těch důvodů je celá řada, ten největší je velmi komplikovaná stavební legislativa, velmi komplikované stavební procesy v Praze,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města. Podle něj je zapotřebí novela stavebního zákona. „Je to problém nejen pražský, ale celostátní,“ doplňuje Boháč.
Podle bývalého primátora Pavla Béma za prakticky nulovou výstavbu v Praze můžou nedostatky v územním plánu. „Od roku 2010 se nestalo vůbec nic, takže dnes nemáme ani nadřazený krajský územní plán, nemáme ani metropolitní územní plán, nevíme, co bude. Dnes Praha musí mít zpracovaný nový plán, nejpozději do roku 2020. Když jej mít nebude, tak nastane absolutní chaos,“ varuje Bém.
Co by mělo v Praze vyrůst do roku 2030 a jak se hodlá současná rada poprat s nástrahami? O plánech ve výstavbě v Praze nebo přípravě nového územního plánu mluvili ve studiu Seznam Zpráv bývalý pražský primátor Pavel Bém, ředitel Institutu rozvoje a plánování Ondřej Boháč a radní Karel Grabein Procházka. Pusťte si video nahoře v článku.